Daniel Gustafsson Postat 7 november 2012 Postat 7 november 2012 Hej! Behöver hjälp med mikrofon köp till ministudion. Kör en apogee duet 2 som ljudkort. Det är framförallt sång men även tänkas använda till att spela in slagverk så som en Cajon. Vilken av dessa två ska jag välja. tips på andra mikrofoner är varmt välkommet! / daniel
Claes Holmerup Postat 7 november 2012 Postat 7 november 2012 En annan grymt bra mick som ligger i ungefär samma prisläge, är Milab DC-96C . 🙂
Daniel Gustafsson Postat 8 november 2012 Trådstartare Postat 8 november 2012 Tack för tipset! 🙂 ska absolut kolla in det! finns det någon mer som har erfarenhet eller synpunkter på dessa mikrofoner?
Claes Holmerup Postat 8 november 2012 Postat 8 november 2012 DC-96C finns med på min testsite också så att du kan få lite hum om hur den kan låta, men tyvärr finns inte de du nämnde med där. Får se om jag kan åtgärda den bristen framöver...
Halkbi Postat 8 november 2012 Postat 8 november 2012 Tack för tipset! 🙂 ska absolut kolla in det! finns det någon mer som har erfarenhet eller synpunkter på dessa mikrofoner? Milabmiken är grymt bra. Finns egentligen inget negativt att säga om den. Låter kanon på allt och är liten och lätt att placera. Sedan tycker jag att det är kul med svenska produkter med.
pme (oregistrerad) Postat 8 november 2012 Postat 8 november 2012 DC-96C är ur teknisk synvinkel oortodox. Rektangulärt membran i stället för runt. Det är nog en ganska bra mic, men jag tvivlar på att den är lämplig som en första kondensator mik. Men för all del prova. Svårt val, finns många bra mikar i den prisklassen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.