Jump to content
Annons

Basförstärkardjungelns snårighet


Andréas Hall

Recommended Posts

Hallå

Går i valet och kvalet att köpa mig en basrigg. Har fått möjlighet att köpa en Trace Elliot AH250SMX och två lådor, en 4x10 och en 1x15. Även lådorna är Trace Elliot. Eftersom riggen är begagnad har utvecklingen gått framåt...

Jag är på jakt efter en allround-rigg eftersom det jag spelar är varierat i stil, spelar dock ej metal. Söker ett ljud som är både klart och ändå både runt och varmt. Har en Fender Jazzbas American Standard med passiv elektronik och en Music Man Stingray med aktiv mick. Har tidigare ägt en SWR-topp och en GK Backline 210 combo. De två basarna är ganska olika i sin karaktär...

Tar tacksamt emot tips på alternativ till Trace-riggen. Pris bör inte överstiga 7-8000kr

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du inte får några bra svar här rekommenderas varmt: http://www.pratabas.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, har inte testat den ännu. Jag gillar tanken på den kompletterande 1x15-lådan, den bör ju lägga till det där varma mullret som jag gärna vill åt 🙂

Ja, det här med 10-tummare till elbas har aldrig jag gillat riktigt. Är Traceriggen i fint skick får du nog räkna med att betala skitdyrt om du vill ha nåt nytt som låter lika bra eller bättre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo!

Har spelat genom ett antal Trace Eliott stärkare och har väl aldrig känt det där göttiga fladdret i byxbenen...Dom spelar ju väldigt klart med en ren ton som passar jazz och funk men annars är det Ampeg som gäller....Fast det är klart, -det sjyssta gröna ljuset är ju såklart svårslaget! Du blir säkert inte missnöjd med en Trace Eliott rigg....

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det här med 10-tummare till elbas har aldrig jag gillat riktigt. Är Traceriggen i fint skick får du nog räkna med att betala skitdyrt om du vill ha nåt nytt som låter lika bra eller bättre...

En 4x10 fläskar på bra mycket bättre än en 15 tummare...om det nu är fet bas man är ute efter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...