Jump to content
Annons

Söker seriös beatproducent till första album


illerrre

Recommended Posts

Tjena,

Mattias heter jag, är 24 år och har rappat 6 år, men nyligen startat igen från ett uppehåll på nästan tre år och har innan nystarten egentligen inte gjort speciellt många låtar utan mest skirvit texter. Denna gång är det hela foten in. Jag lever för musik och är det enda jag vill hålla på med i livet, och det finns inget som kan hindra mig från att det ska ske. Varenda sekund jag har ledig dedikerar jag till musiken. This is it. Allt eller inget.

Jag söker nu en lika dedikerad beatsproducent som ser potentialen i mig och tillsammans vill bestiga toppen. Jag söker någon lika villig på att lägga ner blod, svett och tårar i detta som jag är och som är duktig på att skapa melodiska beats.

Efter uppehållet jag hade så spelade jag på kort tid in 10 låtar. Tre av dessa finns att höra på www.soundclick.com/illerill de resterande 7 väntas fortfarande på att mixas och mastras professionellt, men kan höras mixade av mig, vilket jag rekommenderar ifall ni såhär långt tycker det låter intressant.

Albumet kommer skilja en hel del från de låtar jag släppt nu. "Psychorap for psychopats" är en möjlig albumtitel vilket nog säger en del om innehållet.

Jag vet att vissa svenskar är experter på att klanka ner på uttal, men tänk då på att jag har ingen avsikt att vända mig till en svensk marknad, utan en internationell sådan och där är det aldrig någon som sett min dialekt/uttal som något negativt.

Jag kan tänka mig att betala för beatsen om jag får exklusiva rättigheter, men ser hellre att vi har ett genuint sammarbete.

Nivån på albumet kommer höjas rejält från de låtar jag släppt nu och en hemsida kommer komma upp i samma veva som albumet är färdigt.

Jag har mycket själ, vilja och disciplin och det skulle vara underbart att genomföra detta med en likasinnad person. Har ni frågor vad det än kan tänkas vara så ställ dem i tråden så besvarar jag!

Redigerat av illerrre
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vill bara säga att du är duktig och önskar dig lycka till. Uttalet är nästintill perfekt. Då och då kommer det någon svensk tonböjning men du kan bli av med det sista med mer träning. Lyssna och analysera vart du hör dessa problem och träna på att inte göra de misstagen, och steg för steg så kommer det sista av din svenska accent försvinna.

Riktigt skön röst iallafall. Positivt/negativt är väl att du låter lite lik Eminem. Positivt då han är rejält grym, negativt eftersom helt unika röster slår hårdare. Du är dock tillräckligt unik för att ha potential. Dessutom snygg text i Crazy b***, vilket var låten jag lyssnade på. Önskar dig all lycka till, jag tror på dig! Kör hårt!

Edit: Förresten, här är ett kul tips som jag tror du kommer gilla - http://beats.haze.fm/ är en internetradiostation helt dedikerad till instrumentala beats. Nonstop inspiration, bara att sätta igång radion, värma upp tubmicen, sätta på hörlurarna och freestyla i timmar. Du är inte längre fast med ett par beat, utan har en oändlig ström inspirerande material. Spela in dig själv så kan du lyssna och skriva ner de bästa freestylelinjerna sen. Have fun!

Redigerat av DrissCavid
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...