Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

UAD632.png

Click pic

New UAD-2 Plug-Ins

Other Changes

• Mono VST versions are not included for new UAD plug-ins
  • (Mac) UAD icons are not duplicated in OS X Dock
  • (Logic) Resolved Audio Units plug-in validation issue under OS X Lion 10.7.5

More Detail for UAD v6.3.2

• Mono VST versions are not included for new UAD plug-ins:

The monophonic VST versions of UAD plug-ins that can be optionally installed — those with "(m)" in the plug-in name — are no longer developed for new UAD plug-ins. This is a result of the platform transition to 64-bit plug-ins. The mono VST versions of prior UAD plug-ins can still be optionally installed for session compatibility.
    Note: The standard (stereo) VST plug-ins do not consume more UAD DSP when used on mono tracks.

Rubbet är klipp & klistrat från http://www.uaudio.com

Annons
Postat

jag hade problem med 6.3.1 då vissa av pluggarna stängde av sig mitt i en session. Käånner du igen problemet KwS? jag gick tillbaks till 6.3.0 och då funkade allt bra igen, men blir ju sugen på att testa shadow hills kompressorn. På GS är de som testat positiva, både över soundet och hur processorsnål den är:-)

Postat (redigerat)

Hmm, jag kör också Logic, fast 9.1.7 (vilket du säkert också gjorde när du uppdaterade till 6.3.1)

Ser fram emot att höra dina åsikter om SHC!

Redigerat av Farmer Boy
Postat (redigerat)

Jag minns inte om jag plockade ut mitt UAD-1 och har således inte "orkat" installera nyare drivare.. 😏 så det skulle vara intressant att få höra en "icke hypad" åsikt om vad den låter som... tyckte inte demon av hårdvaran var något rykande bra exempel på vad den är kapabel till..

Btw..Kom vi inte överens om att låta bli nya UAD pluggar? 😄

Redigerat av Lundin
Postat (redigerat)

Suck.. Om jag har förstått det rätt har UA bestämt sig för att sluta inkludera monoversioner av pluggarna. UA hänvisar givetvis till att stereoversionerna även fungerar på monospår och då drar processorkraft motsvarande dito monoversion.

Det hade ju varit jättebra men det stämmer dessväre inte, en stereoplugg insertad på ett monospår drar MER processorkraft än en monoversion.

Om det är någon slags in-limboperiod nu fram till 64-bitarsreleasen av pluggarna kan man väl leva med det i ett par veckor, förutsatt att UA inkluderar monoversioner av 64-bitspluggarna.

Tyvärr tyder den senaste tidens idiotbeslut UA tagit på att monoversionerna är borta för alltid och kvar är UAD-2 Octo.

Det är inte värst svårt att konspirationsteoritisera kring sambandet mellan att ta bort processorsnåla varianter av pluggarna och releasen av ett kraftfullare UAD-2...

[Edit] Tydligen varierar resultaten beroende på vilken DAW man använder. Gemensamt verkar dock vara att de två senaste pluggarna drar lika mycket kraft oavsett typ av spår.

Redigerat av basshole
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Det är klart att de vill att man ska känna sig tvungen att köpa ett till kort och göda UA.

Postat

Som jag fattade det är det bara de gamla pluggarna som idag redan finns i monoversion som de kommer göra kompatibla på något sätt..

Haha.. det slog mig en sak nu..anledningen till att de släpper en Octa är säkert för att de nya 64-bitars pluggarna drar 50% mer kräm än sina 32-bit syskon att man måste ha ett sånt för att kunna använda de nya versionerna.. vilken mardröm

Postat

Undrar hur de löser det där med övergången när man kör 64-bit. SHARC-processorn har ju ändå ett 32-bit interface till minnet.

Postat (redigerat)

Undrar hur de löser det där med övergången när man kör 64-bit. SHARC-processorn har ju ändå ett 32-bit interface till minnet.

Octa-kortet blir den nya 64-bit Quad?

EDIT: Tog bort lite farhågor.. men frågan är intressant för någonstans kommer de ju behöva ändra något som kräver mer utrymme vare sig det är i mjukvaran på kortet eller i pluggarna innan det hanteras av kortet.

och det vore ju rejält sopigt om de använder applikationsminnet på kortet för detta som gör ovanstående "farhåga" realitet.. bah.. det brinner fortfarande i mitt huvud lite grann.

Lös det här nu Cborg, du är väl en hackers? 😄

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.