Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Shadow Hills Mastering Compressor

post-6091-0-46397000-1351526130_thumb.jpg

post-6091-0-51669000-1351526064_thumb.jpg

Shadow Hills Industries' Peter Reardon, UA's Erik Hanson,

and Brainworx's Dirk Ulrich are all at AES in San Francisco this weekend

giving a sneak peak of the Shadow Hills Mastering Compressor,

part of UAD's upcoming v6.3.2 release.

Här en kort demo!

Verkar lite frän plug. Det går verkligen att få den att spy! 🙂

Annons
Postat

Men spylägena kan man nog vara utan va? Presentatören var lite torrtråkig på ett sätt jag gillade. Hur kanman vrida på knapparna så där på en hitte-på-plug-in?

På nåt vis tycker jag att alla trumljud osv låter bäst nästan helt okomprimerade hur sjukt bra o dyra kompressorerna än är.

Postat

Men spylägena kan man nog vara utan va? Presentatören var lite torrtråkig på ett sätt jag gillade. Hur kanman vrida på knapparna så där på en hitte-på-plug-in?

På nåt vis tycker jag att alla trumljud osv låter bäst nästan helt okomprimerade hur sjukt bra o dyra kompressorerna än är.

1. Det är ingen plug in Nilsson. Det är äkta hårdvara. En bra jävel och svindyr. Men den finns nu i Universal Audios pluginpark som plugin att köpa.

2. Gillar man inte komprimerat sound så kvittar det var det än är för kompressor. Kompressor på trummorna är då inget för dig 😉

3. Sen är den här burken mest en masteringskompressor. Hörsägen säger att den används mkt i masteringstudios.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.