Jump to content
Annons

Skrivare som kan skriva på cd-skivor?


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Till vissa bläckstråleskrivare följer det med en sorts ram som kan hålla en cd, sen går det visst bra att skriva på cd´n... Våran förra Canon var så, men det testade jag aldrig, när det var dags att köpa nya färger var det så dyrt att vi bara kastade bort skrivaren, så gör ju många i slit o slängsamhället..

Men som sagt, förslag önskas på billig skrivare som har den här funktionen... Jag tänkte kopiera en cd som jag sen tänkt sälja i max 25 exemplar...

Tänkte även kopiera själva inläggspapperet i samma skrivare. Den layouten är så gott som klar:

post-8284-0-18914700-1351428356_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Canon har jag undvikit ända sedan jag jobbade som tekniker i en datorbutik, eftersom deras bläckpatroner torkade mycket snabbare än Epson och HP, om man inte använde skrivaren på ett tag. Canon har kanske bättrat sig på den punkten nu, men jag håller mig för säkerhets skull till Epson, som alltid har hållit sig i den absoluta toppen.

Själv har jag en Epson Stylus Photo PX720WD, som skriver mycket snyggt och har inbyggd släde för CD. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bläck på en plastbit. Känns som det borde kladda? Eller är det särskilda skivor man använder?

Ja - det måste vara skivor som är gjord för bläckskrivare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inga sådana hemma själv just nu - men andra Verbatim som jag har liggande, har en lite urvattnat blå färg på undersidan, så jag antar att det är samma på de skrivbara.

Varför är det viktigt...?

Link to comment
Dela på andra sajter

För att slippa sänka statusen hos sina promoskivor till hembrända promoskivor skulle jag gissa. Har själv sökt brännskivor med "riktig" färg på undersidan av den anledningen.

Jepp, du träffa huvudet på spiken.

Hittade du "rätt" färg på några bränn skivor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickade ett mail till dom om vad det kostar med hundra skivor. Jag vill ha tomma med tryck på, så att jag kan bränna in musiken själv.

Med såna skivor skulle en helt hypotetisk skurk kunna ge ut cd i bekantskapskretsen med tex valser av Taube o D Andersson och Cornelis-sambor utan att anmäla detta till myndigheterna och betala NCB-avgifter... Trycket på skivan kunde ju bara vara en idolbild, som tex den TS har i trådhuvet. Denna olagliga och hemska möjlighet borde tas upp till debatt?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...