Jump to content
Annons

Funkar inte att ladda upp låtar?


JJRockford

Recommended Posts

När jag försöker ladda upp filer så får jag bara ett felmeddelande som säger "Ingen fil vald för uppladdning".

Har provat med både Firefox (16.02) och IE8, samt de både uppladdningsversionerna (enkel och multi).

Först tänkte jag att det kanske hade att göra med att filen i fråga låg i gränslandet storleksmässigt, den är 14.4 MB.

Men sen provade jag även med en lite mindre mp3:a, ca 12.4 MB, den funkade inte heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Jag har provart att ladda upp en fil, funkar fint.

Det många glömmer är ett när man valt fil så finns en knapp "LADDA UPP VALD FIL" under "VÄLJ FIL" knappen.

Går man direkt på knappen längst ned utan att gjort steget som jag beskrev ovan så får man "Ingen fil vald för uppladdning"..

Försök igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop, vilket OS och webläsare har du?

Edit 1: Och är det någon som vet vilken tjänst som används för uppladdningen?

Har t ex hållt på hela veckan på jobbet och försöka klura ut varför uppdateringen av vår utrustningen helt plötsligt inte funkar i vissa lägen. Det visade sig till slut bero på att FTP-klienten i WIndows 7 ibland svarar annorlunda jämfört med den i Windows XP.

Edit 2: Det är efter att jag klickat på "Ladda upp vald fil" som jag får felmeddelandet.

Kör man med multiuppladdaren så ser man hur progressbaren ökar och ökar. Men sen när den är "klar" så får jag felmeddelandet.

Kör man med den enkla uppladdaren så ser man nere i vänstra hörnet på browsern hur det står något i stil med "Skickar begäran till servern".

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Gå i Nilssons fotspår istället. Det är smidigast.

Det är mitt tips iallafall. Om ni vill pissa på mitt tips så gör det. Men som sagt. Ni kan glömma att ägaren kommer att lägga någon tid på det där..

Så är det nog. Lite skumt är att ett fåtal lyckas ladda upp... För mig går det inte varken med PC eller Mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jao.. njae du.. det gick inte att ladda upp din fil, jag provade att rendera om den i 192Kbps (8Mb) men icke.. Måste kolla med redax vad det är för trassel.. jag körde både Internet Explorer 8 64-bit och senaste Firefox

Filen jag själv laddade upp var en c:a 2mb "stor" Wav-fil

Link to comment
Dela på andra sajter

En spark i luften måhända (eller hur uttrycket lyder), men jag funderade på om det har med filnamnet att göra? Innehåller det konstiga tecken? Mellanrum?

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

En spark i luften måhända (eller hur uttrycket lyder), men jag funderade på om det har med filnamnet att göra? Innehåller det konstiga tecken? Mellanrum?

"Som taget ur luften" eller "Bli behandlad som luft " eller " Var fick du luft ifrån".. välj valfritt uttryck efter behov.

Provade faktiskt det med JJ's fil jag fick men det funkade inte heller.. frågan är om det har något med att uppladdningsfunktionen inte kan läsa av headern i MP3-filen korrekt och då tror att filen är större än den är..

Du får göra om den till ett okomprimerat format och klippa av låten vid 14,9 MB och göra flera delar av den.. 😉

Hoppas IT avdelningen hittar något intressant.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

"Som taget ur luften" eller "Bli behandlad som luft " eller " Var fick du luft ifrån".. välj valfritt uttryck efter behov.

Provade faktiskt det med JJ's fil jag fick men det funkade inte heller.. frågan är om det har något med att uppladdningsfunktionen inte kan läsa av headern i MP3-filen korrekt och då tror att filen är större än den är..

Du får göra om den till ett okomprimerat format och klippa av låten vid 14,9 MB och göra flera delar av den.. 😉

Hoppas IT avdelningen hittar något intressant.

Men provade inte du att komprimera den ytterligare, då borde det väl ha lagts till information på rätt sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...