Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

För ett par år sedan använde jag en audio quanize-funktion i Cubase VST 3.7; man detekterade hitpoints och kvantiserade dem, varpå hitpointsen flyttades till närmaste slag och slicarna time-stretchades till att fylla ut utrymmet mellan.

Nu kör jag SX 2 och vill göra samma sak, men lyckas inte. Jag har kunsulterat manualen, men den är lite vag när det gäller audio quantize.

Några tips??

Annons
Posted
Hej!

För ett par år sedan använde jag en audio quanize-funktion i Cubase VST 3.7; man detekterade hitpoints och kvantiserade dem, varpå hitpointsen flyttades till närmaste slag och slicarna time-stretchades till att fylla ut utrymmet mellan.

Nu kör jag SX 2 och vill göra samma sak, men lyckas inte. Jag har kunsulterat manualen, men den är lite vag när det gäller audio quantize.

Några tips??

du kan dubbelklicka på audiospåret och sedan välja att detektera hitpoints på hela, eller en del av spåret. det fungerar ganska ok om man har trumloopar som man vill arbeta med, men det är ändå inte speciellt flexibelt, eftersom dessa sedan inte följer tempoändringar.

du får istället jobba med kommandona i audiomenyn och där skapa audioslices enligt hitpoints, justera dem efter takten och sedan använda close gaps.

ja, så har jag fått göra i sx2. sx3 skall ju ha bra/bättre stöd för att jobba med loopar.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.