Jump to content
Annons

UAD-1


Mr Keys

Recommended Posts

Går det att köpa bar UAD-1 kortet, utan en endaste plugin?

Om man nu köpt ett Studiopak, och vill utöka till ett extra kort, behöver man då köpa typ, proejktpak, även fast man redan har alla pluggarna man vill?

Eller går det att köpa kortet löst? vart då? hur mkt kostar det? Har inte hittat info om det nånstans nämligen!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är inte just pluggarna den största anledningen till varför man ska köpta ett UAD-1? 😏

Inte om man redan har ett, och redan har alla pluggarna. Han vill bara utöka DSP-kraften.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte just pluggarna den största anledningen till varför man ska köpta ett UAD-1?  😆

Inte om man redan har ett, och redan har alla pluggarna. Han vill bara utöka DSP-kraften.

Tack, för att nån förstod.... 😎

Började fundera på om jag uttryckt mig väldigt otydligt!?

Som sagt, jag vill bara ha ett kort till för att få med kraft....och har därför ingen lust att betala en gång till för pluggar jag redan har.... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det Project PAK du ska ha. 😎

Köper du och registrerar innan 31/3 så får du rabatt på $50 på nästa plugg du köper från UA, men du måste köpa den före den 31/3.... Skynda, skynda 😆

Så ProjektPak är alltså den mest "avskalade" varianten som går att köpa?

Det innebär att alla som har flera UAD kort i sin dator alltså betalat flera gånger på samma pluggar....(de 15 pluggar som ingår i projektPak)???? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst är det tokigt. Själv funderar jag på att skaffa ett till kort men har dragigt mig för att köpa av just den anledningen. Finns ju ingen anledning att betala extra för pluggar man redan har.... Har du varit in på deras forum? Där kan man ju skriva och lämna sina åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä man får en 100$ kupong om man handlar innan sista mars.

ProjectPak pluggarna är ju gratis. Vad menar ni med att man betalar två gånger?

Jag använder bara Pultec från "gratispaketet".

Redigerat av Disobedient
Link to comment
Dela på andra sajter

Svar från Fitzpatrick - distr för UA.

Man kan nästan säga att man får projectpluggarna gratis - eller om man så vill, du betalar BARA för pluggarna. Det ena är ett mervärde för det andra. Det skulle

förmodligen inte gå att hitta ett relavant pris för ett naket kort.

Jag skall ju inte säga detta som distributör men du hittar säkert ett PP för under 4000 tusen i butiken och det är bra pris för dom extra hästkrafterna.

Det gläder oss mycket att du överväger att skaffa ett kort till. Det borde betyda att du gillar grejerna.

MVH AA

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar från Fitzpatrick - distr för UA.

Man kan nästan säga att man får projectpluggarna gratis - eller om man så vill, du betalar BARA för pluggarna. Det ena är ett mervärde för det andra. Det skulle

förmodligen inte gå att hitta ett relavant pris för ett naket kort.

Jag skall ju inte säga detta som distributör men du hittar säkert ett PP för under 4000 tusen i butiken och det är bra pris för dom extra hästkrafterna.

Det gläder oss mycket att du överväger att skaffa ett kort till. Det borde betyda att du gillar grejerna.

MVH AA

Ja det kan jag hålla med om egentligen. Det är ju bra pluggar som följer med...

...men låt oss säga ett kort utan pluggar för 500:- och sedan handlar man ett sjysst Fairchild eller annan plug till det istället....vore ju ännu bättre.

+ att har man dessa plugar som följer med i minsta moddelen av kortet så är det ju onödigt att betala extra för likadana...

😕

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Gräver upp en gammal tråd.

Har funderat på att köpa ett UAD kort, fast det blir nog budgetvarianten för mig. lite snävt med stålar.

Det jag undrar, hur kan man uppgradera kortet? Måste man köpa plug för plug sen? Eller kan man köpa studiopak-pluggarna för 6 papp så när man har cash till det? Eller, helt enkelt köpa StudioPAK sen. Altså, ProjektPAK har ju bara "kassa" pluggar. Känns lite surt att betala 4 papp för i stort sett bara dsp kraften.

Nån som kan/vet nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man köpt Project PAK så kan man uppgradera via Universal Audios hemsida, alternativt köpa Ultra PAK när man får råd. Köper man Project PAK före sista juni får man LA2A på köpet som normalt kostar runt tusenlappen. Jag tycker att Project PAK kortet är värt varenda öre med dom medföljande pluggarna. Visst är dom lite "sämre" än ett fullt uppgraderat kort, men om man jämför med effekterna i våra kära sequenserprogram så är UAD kortens ett stort lyft till produktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Altså, ProjektPAK har ju bara "kassa" pluggar. Känns lite surt att betala 4 papp för i stort sett bara dsp kraften.

Håller inte med om pluggarnas kvalitet. Pulteq följer väl med project PAK? Det är en grym EQ att lyfta diskanten med. Låter sällan hård.

Sen gillar jag eq'n som sitter i kanalstripen CS. Den har ett lite 'fasigt' ljud som passar bra till trummor. Delayet och rumsimulatorn är också mycket användbara.

Och som Spanedal skriver får du med LA2A om du köper PAKen nu. Och det är en mycket 'smooth' kompressor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...