Lonie Postat 27 september 2012 Postat 27 september 2012 Lonie - Been There, Done That (Original Mix) Jag har aldrig kommit så här långt med en låt. Så skulle vilja ha feedback på vad jag ska ändra på eller lägga till m.m mvh, Lonie Klicka på länken så hittar ni den. "1.50 kommer dropet" http://soundcloud.co...there-done-that
Miklo Postat 27 september 2012 Postat 27 september 2012 Sorry, det lät lite kaosigt... Verkar som du försökt lite för mycket, börja med något lättare... Och var mer nogrann i varje steg, mer kritisk. Är de tips jag kan ge
JJRockford Postat 27 september 2012 Postat 27 september 2012 Det här är verkligen inte min genre, men det låter som om du har alldeles för många delar. Det blir liksom inget flyt i låten. Ta bort några delar och ersätt dom med varianter på de teman du valt att behålla. Sen funkar det nog ofta med magkänsla. Ta paus från låten ett par-tre dagar. Sen spelar du igenom den, försöker lyssna så avslappnat som möjligt, och skriver samtidigt ner allt du tänker på, bra, dåligt, vettigt, ovidkommande o s v. Sortera och se om du kan använda dessa tankar till att försöka förbättra låten. I de flesta fall kommer säkert din magkänsla stämma. Tycker du att det känns som om det saknas något i ett parti, eller att det är för rörigt, eller för långtråkigt, så kommer säkert många andra känna samma sak. Och likadant, får du en go känsla av att lyssna och bara flyter med, så är det en stor chans att andra också kommer känna så.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.