Jump to content
Annons

Alto PBM 8.500 MKII


Blazo

Recommended Posts

Hej

Kan någon hjälpa mig att "ställa in" min mixer..

Det är så att jag vill ha "gammaldags" echo till mikrofonen när vi sjunger..(karaoke fester)

Hur jag än gör så låter det inte riktigt bra tycker jag..

Det finns ju många effekter men jag har svårt att välja det rätta..

Kan någon hjälpa mig med råd, vore jag mycket tacksam

Hälsningar

Blazo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Annons

De klassiska reverben som finns på din mixer är plate, tape reverb och spring reverb. Jag skulle väl säga att plate eller tape reverb passar bäst.

Sedan får du arbeta lite med eqn på din sångkanal för att få ett nice sound, sänka på low frequencies och höja en aning på mid kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...
Kblad (oregistrerad)

Hej, lånar tråden, 

jag har oxå en Alto pbm 8.500 och skulle vilja koppla till en extra bas för att bättre ljud, hur ska jag göra?

Det jag har är en JBL 12" passiv " JBL ASB6112", kan jag ta ena utgången från mixern eller måste jag skaffa nya saker?

mvh Claes

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gissar att du har kopplat in två högtalare, en i vardera output på baksidan av enheten? I så fall behöver du koppla bort den ena för att ansluta JBL-högtalaren, eller använda en av Main Out-utgångarna på framsidan till JBL-högtalaren. 

Utgångarna på framsidan är linjesignal, så du behöver ett separat slutsteg för att förstärka signalen innan den går vidare till JBL-högtalaren. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...