RickardL Postat 9 september 2012 Postat 9 september 2012 Tja! Första gĂ„ngen jag skriver hĂ€r i forumet och beslöt mig för att göra det efter att man har spenderat mycket tid pĂ„ att försöka bygga ihop en ny studio dator. LĂ€st mĂ„nga trĂ„dar och kollar runt mycket pĂ„ nĂ€tet men har sĂ„ jĂ€vla svĂ„rt för att förstĂ„ hur man bygger en dator och vilka delar som Ă€r bra, sĂ„ dĂ€rför vĂ€nder jag mig hit. MĂ„let Ă€r att datorn ska vara jĂ€vligt snabb och stabil samt vĂ€ldigt tyst och bra nerkyld. http://www.inet.se/k...5454/2012-09-09 Detta Ă€r vad jag byggt ihop hittils. Vet inte om alla delar funkar ihop, vet inte vad man kan göra för att göra det billigare, kanske sĂ€nka grafik kortet och öka hĂ„rddisken, osv. Behöver all hjĂ€lp man kan fĂ„ för att kunna fĂ„ till en sĂ„ bra studio dator som möjligt men jag vill ocksĂ„ kunna lira nyare spel pĂ„ den utan problem. Dator bygget Ă€r uppe i 12k just för att resten av pengarna ska gĂ„ till ett Externt ljudkort, sĂ„ sjĂ€lvklart behöver man hjĂ€lp med att leta rĂ€tt pĂ„ ett sĂ„dant ocksĂ„. Tack sĂ„ mycket för mig! đ
Jagers Postat 9 september 2012 Postat 9 september 2012 (redigerat) skulle köra http://www.inet.se/p...pet-varde-399kr annars ser det bra ut đ Edit: fast track pro externt ljudkort kan jag rekomendera, Ă€r helnöjd med mitt! Redigerat 9 september 2012 av Jagers
Badertheinvader Postat 9 september 2012 Postat 9 september 2012 (redigerat) jag hade kört pÄ mac pro Redigerat 9 september 2012 av Badertheinvader
peterT Postat 9 september 2012 Postat 9 september 2012 Hans bygge med 3770 Àr snabbare Àn dom minst dyra Mac pro datorerna, och ett tre Är gammalt grafikkort vad ska man sÀga om det.
Mr Keys Postat 9 september 2012 Postat 9 september 2012 Nu gillar jag mac i musiksammanhang, men mac som speldator?? Hmmm....nÀÀÀ....Man vill gÀrna kunna spela spelen nÀr dom Àr hyggligt nya, inte behöva vÀnta pÄ att det, kanske förhoppningsvis men troligtvis inte, kommer till mac.
Prelude Postat 9 september 2012 Postat 9 september 2012 Byt ut chassit mot ett fractal design R4? LjuddÀmpat med gott om plats till det mesta. Dessutom 400 kr billigare. Ett riktigt kanonchassi. Ett GTX 660ti kommer hÄlla lite bÀttre ocksÄ, kanske kan vara vÀrt lite mer pengar. Asus kylare ska vara bra och tyst ocksÄ, http://www.inet.se/produkt/5409599/asus-geforce-gtx-660ti-2048mb-directcuii.
Millen1981 Postat 9 september 2012 Postat 9 september 2012 eller sÄ kör man dualboot mac os x pÄ ena halvan av disken och windows pÄ andra sÄ har man bÄde musikdator och speldator i ett. SÄ har jag det och har haft det sÄ i 3 Är och har funkat klockrent.
Die Hard (oregistrerad) Postat 9 september 2012 Postat 9 september 2012 (redigerat) jag hade kört pÄ mac pro Har du inget att tillÀgga Àn den trötta robotlika frasen kör pÄ mac istÀllet kan du lika gÀrna försvinna frÄn trÄden. Ni Àr sÄ tröttsamma alla ni som fÄr stÄfrÀs av att nÀmna mac för alla som vill köra pc. Redigerat 9 september 2012 av Die Hard
Jagers Postat 9 september 2012 Postat 9 september 2012 Har du inget att tillĂ€gga Ă€n den trötta robotlika frasen kör pĂ„ mac istĂ€llet kan du lika gĂ€rna försvinna frĂ„n trĂ„den. Ni Ă€r sĂ„ tröttsamma alla ni som fĂ„r stĂ„frĂ€s av att nĂ€mna mac för alla som vill köra pc. Speciellt nĂ€r man föreslĂ„r en MAC som speldator.... đ *ligger pĂ„ golvet och skrattar*
Badertheinvader Postat 9 september 2012 Postat 9 september 2012 Speciellt nĂ€r man föreslĂ„r en MAC som speldator.... đ *ligger pĂ„ golvet och skrattar* jag föreslog mac för att det enligt mig Ă€r ett bĂ€ttre alternativ, det var ett förslag. Om majoriteten i den hĂ€r trĂ„den hade kommit med samma förslag hade trĂ„dskaparen kanske tagit sig en tankestĂ€llare och funderat pĂ„ om pc verkligen Ă€r rĂ€tta valet. Detta Ă€r ett forum, ett forum Ă€r bland annat till för att diskutera. Det Ă€r svĂ„rt att starta en diskussion om man inte fĂ„r lov att tycka som man vill. För 15 000 kan du dessutom fĂ„ en bra mac pro och en bra speldator för begagnat. Varför man nu i hela vĂ€rlden vill Ă€gna sin tid Ă„t att spela kommer jag nog aldrig förstĂ„ mig pĂ„ eller över huvud taget lĂ€gga nĂ„gra vĂ€rderingar i men varför mĂ„ste man ha en dator som gör tvĂ„ saker helt okej nĂ€r man kan ha tvĂ„ datorer som gör varsin sak utomordentligt.
RickardL Postat 9 september 2012 TrĂ„dstartare Postat 9 september 2012 Tack för svaren đ Ăndrade Chassit & Grafikkortet http://www.inet.se/kundvagn/visa/2276165/2012-09-10 Finns vĂ€l inte mer Ă€n det som behövs dĂ„ antar jag? Skulle jag fĂ„ hem allting & montera ihop det, dĂ„ förmodar jag att det Ă€r en fullt fungerande dator för musik samt spel bruk? AngĂ„ende det externa ljudkortet sĂ„ blir det nog att dra till musik affĂ€rn för & fĂ„ lite rĂ„d, fĂ„r se vad det blir.
peterT Postat 10 september 2012 Postat 10 september 2012 Inte köpa en SSD ocksÄ. Har haft en Samsung 830 i en mÄnad nu, funkar bra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.