Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Första gÄngen jag skriver hÀr i forumet och beslöt mig för att göra det efter att man har spenderat mycket tid pÄ att försöka bygga ihop en ny studio dator.

LÀst mÄnga trÄdar och kollar runt mycket pÄ nÀtet men har sÄ jÀvla svÄrt för att förstÄ hur man bygger en dator och vilka delar som Àr bra, sÄ dÀrför vÀnder jag mig hit.

MÄlet Àr att datorn ska vara jÀvligt snabb och stabil samt vÀldigt tyst och bra nerkyld.

http://www.inet.se/k...5454/2012-09-09

Detta Àr vad jag byggt ihop hittils. Vet inte om alla delar funkar ihop, vet inte vad man kan göra för att göra det billigare, kanske sÀnka grafik kortet och öka hÄrddisken, osv.

Behöver all hjÀlp man kan fÄ för att kunna fÄ till en sÄ bra studio dator som möjligt men jag vill ocksÄ kunna lira nyare spel pÄ den utan problem.

Dator bygget Àr uppe i 12k just för att resten av pengarna ska gÄ till ett Externt ljudkort, sÄ sjÀlvklart behöver man hjÀlp med att leta rÀtt pÄ ett sÄdant ocksÄ.

Tack sĂ„ mycket för mig! 🙂

Annons
Postat

Hans bygge med 3770 Àr snabbare Àn dom minst dyra Mac pro datorerna, och ett tre Är gammalt grafikkort vad ska man sÀga om det.

Postat

Nu gillar jag mac i musiksammanhang, men mac som speldator?? Hmmm....nÀÀÀ....Man vill gÀrna kunna spela spelen nÀr dom Àr hyggligt nya, inte behöva vÀnta pÄ att det, kanske förhoppningsvis men troligtvis inte, kommer till mac.

Postat

eller sÄ kör man dualboot mac os x pÄ ena halvan av disken och windows pÄ andra sÄ har man bÄde musikdator och speldator i ett. SÄ har jag det och har haft det sÄ i 3 Är och har funkat klockrent.

Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

jag hade kört pÄ mac pro

Har du inget att tillÀgga Àn den trötta robotlika frasen kör pÄ mac istÀllet kan du lika gÀrna försvinna frÄn trÄden. Ni Àr sÄ tröttsamma alla ni som fÄr stÄfrÀs av att nÀmna mac för alla som vill köra pc.

Redigerat av Die Hard
Postat

Har du inget att tillÀgga Àn den trötta robotlika frasen kör pÄ mac istÀllet kan du lika gÀrna försvinna frÄn trÄden. Ni Àr sÄ tröttsamma alla ni som fÄr stÄfrÀs av att nÀmna mac för alla som vill köra pc.

Speciellt nĂ€r man föreslĂ„r en MAC som speldator.... 😆 *ligger pĂ„ golvet och skrattar*

Postat

Speciellt nĂ€r man föreslĂ„r en MAC som speldator.... 😆 *ligger pĂ„ golvet och skrattar*

jag föreslog mac för att det enligt mig Àr ett bÀttre alternativ, det var ett förslag.

Om majoriteten i den hÀr trÄden hade kommit med samma förslag hade trÄdskaparen kanske tagit sig en tankestÀllare och funderat pÄ om pc verkligen Àr rÀtta valet. Detta Àr ett forum, ett forum Àr bland annat till för att diskutera. Det Àr svÄrt att starta en diskussion om man inte fÄr lov att tycka som man vill.

För 15 000 kan du dessutom fÄ en bra mac pro och en bra speldator för begagnat. Varför man nu i hela vÀrlden vill Àgna sin tid Ät att spela kommer jag nog aldrig förstÄ mig pÄ eller över huvud taget lÀgga nÄgra vÀrderingar i men varför mÄste man ha en dator som gör tvÄ saker helt okej nÀr man kan ha tvÄ datorer som gör varsin sak utomordentligt.

Postat

Tack för svaren 🙂

Ändrade Chassit & Grafikkortet

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2276165/2012-09-10

Finns vÀl inte mer Àn det som behövs dÄ antar jag? Skulle jag fÄ hem allting & montera ihop det, dÄ förmodar jag att det Àr en fullt fungerande dator för musik samt spel bruk?

AngÄende det externa ljudkortet sÄ blir det nog att dra till musik affÀrn för & fÄ lite rÄd, fÄr se vad det blir.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.