Jump to content
Annons

Fram med kameran och era guror.


Recommended Posts

en vintagehistoria av märket EKO (nån som känner till detta? vill gärna veta mer.. hittar nada på nätet..)

Med lite hjälp från tryff hittade jag den här sidan. Det verkar som dom fortfarande tillverkar gitarrer. OBS! Sidan är på italienska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Excubator (oregistrerad)
en vintagehistoria av märket EKO (nån som känner till detta? vill gärna veta mer.. hittar nada på nätet..)

Med lite hjälp från tryff hittade jag den här sidan. Det verkar som dom fortfarande tillverkar gitarrer. OBS! Sidan är på italienska.

Tjo!

Minsann.. stället finns kvar fortfarande.. Gav mig tusan på att jag skulle hitta lite info om just min gitarr, men tydligen verkar det vara så att i princip varenda gitarr som EKO gjorde förr var unika på sitt eget lilla sätt..

Har dock hittat vilken gitarrmodell just min gura utgått ifrån, vilket år, samt bilder på en som är snarlik.. =)

Här...

Tydligen så har jag en 40-åring hängandes på väggen därhemma.. 😉

Just sajten Fetishguitars.com är en riktigt bra källa för bilder och information kring vintagegitarrer.. massor av bilder från privata samlare.. inscannade kataloger från 60-70 talet.. m.m 🙂

Tack för hjälpen! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Excubator (oregistrerad)

just på tal om vintagekataloger..

Ta en koll på den här reklamsidan för EKOs 1965-års gitarrer.. Gillar dom tungt rockande kidsen till vänster! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta, men hur lägger man in en bild??

/Bengan

lägg ut bilden på en serverplats och länka bilden hit eller eller hitta en på nätet och länka den hit 😉

Edit: över rutan där du skriver ditt meddelande så finns det en knapp som heter IMG där lägger du länken...

Redigerat av Peter12345
Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta, men hur lägger man in en bild??

/Bengan

lägg ut bilden på en serverplats och länka bilden hit eller eller hitta en på nätet och länka den hit 😛

Edit: över rutan där du skriver ditt meddelande så finns det en knapp som heter IMG där lägger du länken...

Tack för det... då provar vi:

RG1550BK.jpg

bild från webben, återkommer i morrn med riktig bild hemifrån 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kom ut en ny Sweagle gitarr för några månader sedan, mest stilrena gitarr jag någonsin sett ! Extremt läcker. Färgen påminner om jeanstyg 😆 .

Någon som vet vad den heter ? Jag hittar den inte på nätet.

( Man får den för en billig penning dessutom )

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Färgen påminner om jeanstyg 😆

Nej, men ett proggband jag såg hade en bas klädd i brun manchester 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...