earthnut (oregistrerad) Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Kan man spela gitarr till midifiler som man plockat bort gitarren på, isåfall hur gör man det 🙂
VacUm Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Det finns flera sätt att lära sig spela gitarr. Gå nån kurs vetja! Eller missuppfattade jag frågan?
VacUm Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Det är ju inte så svårt. Skaffa en gitarr Spela upp midifilen Spela på gitarren *done*
ViktorDenStore Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Om du söker en midi-sökare så finns det här: http://www.vanbasco.com/ Go kväll 😄
Pluffo Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Är du ute efter att plocka bort gitarren på midifilen? I sådana fall behöver du en midisequenser där du kan se midifilen i dess beståndsdelar.
Jazzman Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 japp, som pluffo säger behöver du en midisequenser för att kontrollera midikanalerna och för att kunna stänga av den kanal där gitarren ligger.. En del keyboardar kan du göra samma sak med leta midifil
earthnut (oregistrerad) Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 det är väl mest för att jag inte orkar göra trummor som jag ville ha nåt enkelt att träna till, får kolla efter midisequenser då. VacUm: nä du missuppfattade inte frågan, du försökte vara rolig
nurfen Postat 10 mars 2005 Postat 10 mars 2005 Jaha, om det är vad du söker så testa Guitar Pro. Där kan du ladda in tabs och lira bara till trummor och bas, osv. Billigare och enklare än en sequencer.
Nanne Postat 14 mars 2005 Postat 14 mars 2005 Eller Band In A Box där man fyller i accorden. väljer stil på kompet och sen lirar med bas, piano, trummor ja whatever you want
Pluffo Postat 14 mars 2005 Postat 14 mars 2005 (redigerat) Eller så laddar du hem en gratis sequenser eller en demo på en komersiell. Räcker för dina behov. T ex Pro Tools Free Redigerat 14 mars 2005 av Pluffo
earthnut (oregistrerad) Postat 15 mars 2005 Postat 15 mars 2005 ok, tack för svaren, vart nöjd med guitarpro 4
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.