Jump to content
Annons

Shattered

Recommended Posts

Fan, då har man haft inbrott i natt då.

Blev bestulen på precis alla mina studiogrejer förrutom datorn och monitorerna som står hemma.

Vet inte ens varför jag skriver detta inlägg. Söker väl sympati antar jag 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Fan, då har man haft inbrott i natt då.

Blev bestulen på precis alla mina studiogrejer förrutom datorn och monitorerna som står hemma.

Vet inte ens varför jag skriver detta inlägg. Söker väl sympati antar jag 😛

Det har du... sympati alltså

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Inte kul.

Hade själv inbrott i våran replokal för några år sedan, 2 slutsteg, 1 delningsfilter, 4 compressorer, 2 reverb och 1 eq + en massa kablar blev deras byte. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

smärta...

Somliga snackar om vad man skulle göra me de som skrapa ens bil om man fick tag på dem... Om någon snodde mina instrument och studioutrustning eller ens andades på mina prylar med fel idé i åtanke skulle jag //Censur//* med en rostig järn stång i en källare i tre veckor.. Och efter det skulle jag //Censur//* dom med varje pryl de snott från mig.

*Vet inte hur mycket man får beskriva utan att moderatorer blir stötta, får väl hålla det rumsrent 😛😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte kul.

Hade själv inbrott i våran replokal för några år sedan, 2 slutsteg, 1 delningsfilter, 4 compressorer, 2 reverb och 1 eq + en massa kablar blev deras byte. 😛

Nu ska jag leka med mina 2 slutsteg, 1 delningsfilter, 4 compressorer, 2 reverb och 1 eq + en massa kablar 😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fan va sur man blir.

Blev av med en mixer, hårdvarukompressor mina trummickar, 10 xlr kablar, en stagebox, massa andra diverse kablar och en alesis d4.

Nåt jag blev så jäkla häpen av var att dom hade orkat sno xlrkablarna och stageboxen, speciellt den senare iom att den gick igenom en vägg och igenom ett skrivbord. Dom hade däremot inte tagit mitt trumset (tack o lov) inte heller mina vic firth lurar.

Jag blir så jävla häpen varje gång hur inbrottjuvar saknar all sorts intelligens.

Link to comment
Dela på andra sajter

smärta...

Somliga snackar om vad man skulle göra me de som skrapa ens bil om man fick tag på dem... Om någon snodde mina instrument och studioutrustning eller ens andades på mina prylar med fel idé i åtanke skulle jag //Censur//* med en rostig järn stång i en källare i tre veckor.. Och efter det skulle jag //Censur//* dom med varje pryl de snott från mig.

*Vet inte hur mycket man får beskriva utan att moderatorer blir stötta, får väl hålla det rumsrent 😱😱

Håller med dig helt och hållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hehe tack för svaren!

Asbra idé där med hells angels alltså 😱

Om man inte skulle installera en sån där sentry gun som dom har i Alien också.

Redigerat av Shattered
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det tär på mig nåt fruktansvärt.

Det känns värre när dom enbart tog mina studiogrejer och inga andra grejer i källaren.

Känns så personligt. Stod en fet stereo i källaren också, den plockade dom inte, inte heller nåt på mitt trummset.

Hoppas jag får tag på dom, för då ska jag pröva det där med järnröret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att höra,

är själv rädd för att det ska hända mig

jag har bara kunnat försäkra för 40.000:- utanför hemmet och det var max på länsförsäkringar men det räcker ej 😮

hur man än vrider och vänder så kommer jag att förlora en massa. 😮

Edit: finns det någon annan möjlighet för att försäkra ??

Redigerat av Peter12345
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fy faen...

För en herrans massa år sedan kom vi hem från semestern bara för att upptäcka att några puckon brutit sig in och snott videon (minns inte om de fick med sig något mer).

Känns ju ivf jävligt betryggande att polisen är ute och haffar samhällsomstörtande piratkopierare istället för att jaga våldtäktsmän, människosmugglare, rånare, inbrottstjuvar och rattfyllon. Hoppsan, nu lyckades jag göra politik av det också...

Hsh, all sympati för dig. Vi får göra som norrlänningarna och starta ett medborgargarde för studioägare.

Link to comment
Dela på andra sajter

blev av med grejor när jag lasta i och ur bilen vid Fryshuset, rutorna smash:ade

och en Ovation och en Roland D-50 lost...(Ok, det var några år sedan)men ändå...Trygg Hansa vägrade,jag anmälde till Allmänna Reklamationsnämnden och det tog circus ett halvår men dom gav mig rätt vilket i sin tur inte behöver betyda nånting...men T H gick med på att betala....Försäkringsbolagen brukar nästan alltid gå på ARN:s beslut...

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll utkik efter dina grejer på blocket, vendolin och sånna annonsställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har grejorna i någon replokal, eller nån annanstans utanför hemmet så finns ju alltid risken. Själv har jag mina prylar hemma, och med våra hundar så är det ingen risk att någon gör inbrott här. Har till och med hört på avvägar att bygdens knarkare inte längre gör inbrott i andra hus som ligger i närheten av vårat hus, pga våra hundar, så det är ett bra tips för er som inte är allergiska. 😲

dogo.gif

Redigerat av wicked_s
Link to comment
Dela på andra sajter

Försäkring är ett måste när man har mycket prylar!

Godkända lås samt larm är det enda som gäller också. Vi har haft tre eller fyra inborttsförsök men alla har misslyckats pga att vi har dubbla ståldörrar samt gallergrind efter det.

Det kostar lite att installera allt men det är det GARANTERAT värt!

Jag lider dock med dig, aldrig kul att bli av med saker! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Excubator (oregistrerad)

känner med dig.. stackare! *kramar om* för jävligt att vissa människor inte kan visa ngn som helst respekt för oss andra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske skall starta en sida där man kan rapportera in sitt stöldgods.

typ som annonsguiden fast tvärt-om.

//S

Bra idé. Grejen är väl lite att prylarna troligen försvinner ut ur landet ganska snabbt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte börja här och nu?

Lista upp grejorna här så kan vi ju alla hjälpas åt att hålla ett öga på vad som dyker upp på olika ställen.

Inte för att jag tänkt färdigt, tjuvarna kan ju mycket väl finnas här på forumet just nu, men jag kan i alla fall säga att jag känner mig hyfsat ärlig (och inte ägnat mig åt brott sen jag snodde en godis i affären för 30 år sedan).

Trombonisten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...