Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag undrar om man på något sätt kan ladda ned MIDI filer som innehåller hela låten när man öppnar den i Logic. De MIDI filerna jag har laddat ned innehåller oftast endast melodin. Jag vill kunna se hur hela låten är uppbyggd. Går detta?

Annons
Postat

De flesta midifiler jag har hittat, innehåller allt - så du har kanske inte importerat dem på rätt sätt...? Om de exempelvis är i Midiformat 0, så ligger alla midispåren ihopslagna till ett spår - och då måste det splittas till separata spår.

Hur man gör i Logic vet jag däremot inte, så där får någon annan ta vid, om det skulle vara det som är problemet...

Postat (redigerat)

Jag undrar om man på något sätt kan ladda ned MIDI filer som innehåller hela låten när man öppnar den i Logic. De MIDI filerna jag har laddat ned innehåller oftast endast melodin. Jag vill kunna se hur hela låten är uppbyggd. Går detta?

Om du menar att du vill ha sång och allt så det det inte midifiler du ska kolla efter. Midi-filer innehåller bara styrsignaler för (midi) instrument. Det är "stems" , kompletta spår du behöver. Finns bra mix tutorials på MacProVideo där du får ladda hem gratis stems att öva på i Logic. Kolla t.ex http://www.macprovid...ree-remix-parts 🙂

Edit:

Sen när du lärt dig grunderna i mixning så kan det vara kul att går över till remix. Då kan detta vara en kul sida att starta på! http://www.remixcomps.com/ 🙂

Redigerat av hegobald

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.