Jump to content
Annons

söker en Sequencer till Berlin School musik


Ekstasis

Recommended Posts

har ni några tips på en bra sequencer som passar till Berlin school ?

Jag känner till rätt många redan..men har inte hittils hittat en som har allt...

Jag föredrar någon med väldigt retro/70 tal design..

Men har som sagt inte hittat någon som har allt...

Kanske slutar med att jag köper en CIrklon även då jag inte gillar designen alls på den..

men den verkar ha funktionerna..men den ser alldeles digital ut och känns inte speciellt inspirerande, då den inte ger någon retro-känsla..

DOEPFER MAQ16/3 är också ett alterntiv... Darktime ser ju helt ok ut också, men tyvärr är den för liten i formatet..och är bara 8 step.... hade den varit 16, hade den varit väldigt intressant..

Zeit Sequencer var nog den jag gillar bäst som jag har hittat..men vad jag hört...så finns den ej att köpa..och det producerades bara ett fåtal..som har mängd problem..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du skaffar en Synthanorma sequencer kan du skapa musik a la Klaus Schulze. Han ägde en sådan bland annat, men vet ej hur lätt det är att få tag i.

Annars finns ju Buchla 200e.

Kan du kanske lägga upp något exempel på denna musiksort som jag aldrig har hört talas om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du skaffar en Synthanorma sequencer kan du skapa musik a la Klaus Schulze. Han ägde en sådan bland annat, men vet ej hur lätt det är att få tag i.

Annars finns ju Buchla 200e.

Joo kanske blir något modulärt system i framtiden..men.. står inte överst på priortetslistan..däremot en sequencer gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollar också runt på sequencer och har fastnat för MAQ16/3.

Dels för att den har upp till 48 steg, dels för att den kan köra 3 spår parallellt och därmed kan styra tre olika parametrar eller syntar samtidigt.

Blir nog en sån inom en inte alltför avlägsen framtid ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...