Jump to content
Annons

vart köper ni era pluggar?


DaCriLL

Recommended Posts

hellojsan så här på midsommar:)

vart köper ni era pluggar?

jag letar efter 2 stycken pluggar just nu men hittar inte nån svensk sida att köpa dom.

den ena är cytomic "the glue"

och den andra är PSP vintage warmer 2.

har hört mycket gott om dessa pluggarna, och är ute efter lite analog värme och en bra kompressor att limma ihop ljudbilden med.

nån här som äger dom? var har ni i så fall köpt dom nånstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

PSP säljs bara från deras egen hemsida och inte alls genom återförsäljare. Jag har flera PSP-pluggar och gillar dem skarpt. 🙂

Cytomic verkar också bara sälja direkt från hemsidan, men dem har jag inte köpt något från...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

aha, okay, misstänkte nästan det, hur funkar det då, tar dom paypal?

mm tror nästan det var du som skrev om vintage warmer, claes. varpå flera andra följde på och prisade dess sound.

en liten föjdfråga med,

Jag kör protools 9. nu är jag inte alls tillräckligt erfaren för att verkligen veta vad som är bra eller inte, men just dessa 2 har jag tänkt mig för deras egenskaper, värmen och ja, Limmet hehe.

annars planerar jag köra med pt9 egna pluggar tills jag blitt mer erfaren,

MEN, är det däremot nårra plugg effekter som jag kan ha användning av som inte finns med i grundutbudet.

alltså pluggar som inte har en "Standard" motsvarighet med i protools9 grundutbud.

vet att Pitch-correction, typ atotune eller melodyne, inte har nån motsvarighet i pt9.

Finns där nårra andra, som ni anser bör finnas i Grundarsenalen för en hemmastudiopulare.

Redigerat av DaCriLL
Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså? Det har jag inte hört innan.

är det en generallt delad mening att reverben som följer med DAWs är av sämre kvalitet?

måste bara säga att quantumens design var riktigt läcker. inte för att designen gör ljudet, men ändå, jävligt stilren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså? Det har jag inte hört innan.

är det en generallt delad mening att reverben som följer med DAWs är av sämre kvalitet?

måste bara säga att quantumens design var riktigt läcker. inte för att designen gör ljudet, men ändå, jävligt stilren.

Läcker design håller med, men dyr $299

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt vet jag inte hur Reverben i Pro Tools är men Space Designer som medföljer Logic är riktigt bra MEN Spaces , Altiverb , Lexicon är bättre.

Nånstans måste man ju tumma på kvaliteten när man gör ett helt inspelningsprogram , Medan andra tillverkare kan fokusera på att göra en sak och göra den bra.

Reverb är just en sådan produkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

PSP säljs bara från deras egen hemsida och inte alls genom återförsäljare. Jag har flera PSP-pluggar och gillar dem skarpt. 🙂

Cytomic verkar också bara sälja direkt från hemsidan, men dem har jag inte köpt något från...

Nädu dom finns här med ..

http://www.dontcrack.com/

Köper det mesta där ifrån bra sida ,har erbjudanden i bland som Nomads pack

köpte för 99 dollars .kostar nu 499, så ta en titt här då och då så blir det ett glatt leende PSP fins här med + massa andra pluggar ;-) ingen fara Claes

Mvh/Hemmpe

Link to comment
Dela på andra sajter

är det en generallt delad mening att reverben som följer med DAWs är av sämre kvalitet?

Jag kan hålla med om att det var så förr. Nu för tiden följer det väl med impulsreverbplugg i de flesta DAWs. I vissa fall, som till exempel Logic, tycker jag man klarar sig bra på det medföljande impulsbiblioteket. I Cubase fall har jag valt att komplettera med impulser jag hittat på nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt vet jag inte hur Reverben i Pro Tools är men Space Designer som medföljer Logic är riktigt bra MEN Spaces , Altiverb , Lexicon är bättre.

Jag håller som sagt med. Space Designer är lättanvänt och kommer med ett rejält bibliotek. Jag använder även Altiverb och tycker impulserna där håller hög klass. Men bättre vet jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...