Jump to content
Annons

Per Definition - In the sky


Bra eller anus?  

12 röster

  1. 1. Bra eller anus?

    • 1
      4
    • 5
      3
    • 4
      2
    • 2
      0
    • 3
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: In the sky

* ARTIST/GRUPP: Per Definition

* GENRE: Vocal trance

* LÅTLÄNGD: 4.26

* KOMPOSITÖR: Per Nyström

* PRODUCENT: Per Nyström

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 6.1Mb

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: In the sky

Här är min första låt på studioforumet! Den är inte helt färdig än, men jag tycker att jag fick till en bra grund.. men jag har bara lagt 5-6 timmar på den så ljudbilden är kanske inte helt perfekt. Det får ni ha överseende med!

Basgång ska jag lägga på från ungefär 0.30 och framåt, sen kickar leadsynthen in nån gång vid 1.10. Vad tror ni om ett break? Har inte lagt till nåt nu, men det är ju aldrig för sent att ändra. Sången kommer efter ungefär 3 minuter, är inte helt klar med texten, men den handlar om att en tjej som tänker på sin pappa i himlen.

Jaja, vad tycker ni i övrigt? Kan det bli något?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

refrängen (den delen som första gång kommer vid ca 1:20) låter lite lik.. vafan heter nu låten låten.. ah men annars va det juh rätt ok.. du vet verkligen hur man får till trancesvänget.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra!

Bara tre saker som jag irriterade mig på:

- Kicken ligger lite långt fram tycker jag. Mer reverb kanske?

- Alldeles för tvärt slut! Gör den längre.

- Det låter lite digitalt. Är det en data som spelar låten?

I övrigt grymt! Klar femma. Fortsätt så här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice! Märker att det är singel listan du är ute efter... Men prova att göra en underground mix också, försök göra den mer monoton... kanske ta bort kicken eller nåt sånt...

Jo, det kan jag ju inte neka till. Jag har gjort en tribal-mix med en hi-hat också, men jag är rädd för att nån ska sno idéen. Undergroundmix kommer också!

Tack för alla positiva kommentarer, det värmer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice! Märker att det är singel listan du är ute efter... Men prova att göra en underground mix också, försök göra den mer monoton... kanske ta bort kicken eller nåt sånt...

Jo, det kan jag ju inte neka till. Jag har gjort en tribal-mix med en hi-hat också, men jag är rädd för att nån ska sno idéen. Undergroundmix kommer också!

Tack för alla positiva kommentarer, det värmer!

Kanon hela vägen. Nån sa att ref och vers låter lite lika. Skit i det! Båda är ju bra och då spelar det ingen roll. Detta är electronica när den är som bäst.

Saknas det diskant? En klar femma hursomhelst.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...