Jump to content
Annons

Inget ljud eller analog signal


richardlang

Recommended Posts

jag har nyligen köpt ett nytt ljudkort http://www.thomann.de/se/presonus_firestudio_project.htm till mitt logic pro 9 .efter ett tag fick jag igång midi. men har fastnat på att jag bland annat inte får ljud ur monitorerna, som är kopplade till ljudkortet, trots att jag har valt att ljud ut ska gå genom det. sedan så får jag inte dom analoga kanalerna att funka signalen in är helt död.

förmodligen/förhoppnaingviss är det bara en nybörjarmiss. Men behöver verkligen hjälp!

vad säger experterna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Steg 1. Kolla att dina högtalare är kopplade till Main Out på Presonus.

Steg 2. Kolla att du får ljud på Output1-2 i Logic ( Om inte kan det vara att Presonus har andra kanaler som Output , Tex i mitt gamla RME var det 8-9 som sedan gick routa om tii output 1-2 )

Link to comment
Dela på andra sajter

ingenting funkar. Jag hör att ljudkortet skickar ljud till monitorerna när man stänger av och på ljudkortet så dom och signalen funkar bevisligen. Men jag kan inte spela någon musik i monitorerna genom ljudkortet.

Jag har fortfarande inte fått igång dm analoga kanalerna. Hur kollar jag så att kortet är helt? (köpte det begagnat). Jag fick med två CD skivor en "universal control" cd som jag förstått är drivrutiner. Sedan fick jag med en "Studio one Artist" som jag tror är något slags studioprogram.

Jag är fortfarande inget klokare

Link to comment
Dela på andra sajter

Steg 1. Kolla att dina högtalare är kopplade till Main Out på Presonus.

Steg 2. Kolla att du får ljud på Output1-2 i Logic ( Om inte kan det vara att Presonus har andra kanaler som Output , Tex i mitt gamla RME var det 8-9 som sedan gick routa om tii output 1-2 )

Gjort detta men inget funkar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fortfarande inte fått igång dm analoga kanalerna. Hur kollar jag så att kortet är helt? (köpte det begagnat). Jag fick med två CD skivor en "universal control" cd som jag förstått är drivrutiner. Sedan fick jag med en "Studio one Artist" som jag tror är något slags studioprogram.

Har du installerat drivrutinerna från skivan?

Iså fall är det bättre att du laddar ner de senaste från Presonus hemsida.

Om du nu har valt ljudkort i Logic så blir nästa steg att välja det som standard output på datorn vilken görs i Ljud/MIDI-inställningar som finns i verktygsmappen.

I tredje steget så bör du kolla det kontroller-program som förmodligen följer med vid drivrutinsinstallationen (eller kanske universal control som du nämner). Se även till här att du laddar den senaste från deras hemsida.

Detta program borde göra så du kan styra den digitala mixerna som finns inbyggd. Då borde du kunna få igång det (såvida det inte är trasigt).

Men testade du inte kortet innan du köpte det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du installerat drivrutinerna från skivan?

Iså fall är det bättre att du laddar ner de senaste från Presonus hemsida.

Om du nu har valt ljudkort i Logic så blir nästa steg att välja det som standard output på datorn vilken görs i Ljud/MIDI-inställningar som finns i verktygsmappen.

I tredje steget så bör du kolla det kontroller-program som förmodligen följer med vid drivrutinsinstallationen (eller kanske universal control som du nämner). Se även till här att du laddar den senaste från deras hemsida.

Detta program borde göra så du kan styra den digitala mixerna som finns inbyggd. Då borde du kunna få igång det (såvida det inte är trasigt).

Men testade du inte kortet innan du köpte det?

Okej. Tack för tipsen. Testas det i eftermiddag

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...