Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ, har kommit över ett analogt mixerbord med 32 kanaler, men för att spela in med det sÄ har jag hört att det behövs ett ljudkort med lika mÄnga ingÄngar (som ska vara line-in). Finns det sÄ stora ljudkort och skulle ni isÄfall kunna lÀnka? Jag vill alltsÄ spela in de 32 kanalerna separat.

Eller finns det nÄgot annat sÀtt att fixa det pÄ? Jag har just nu ett ljudkort med 8 kanaler, M-audio Fast track ultra 8r

// Dennis

Annons
Postat (redigerat)

Det hÀr kan tydligen ta 32 kanaler.

http://studio.idg.se/2.1078/1.104995

SjÀlv kan jag reca 17 kanaler samtidigt med Alesis iO26 + Behringer ADA8000 samt Presonus preamp med s/pdif (totalt kan kan ljudkortet hantera, som namnet antyder, 26 kanaler). Har dock som mest anvÀnt 13 eller 14 kanaler samtidigt tror jag...

Vad ska ni spela in att ni behöver sÄ mÄnga kanaler? Eller Àr det bara för att slippa dra om kablar?

Redigerat av MrBluesman

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.