schopin Postat 4 mars 2005 Postat 4 mars 2005 Hej! Jag har kört in waves-effekter och de funkar utmärkt i garageband, men de finns inte med i insert-listan i logic express 7..? Funkar inte i logic, nåt fel i installationen eller ska jag hämta in de effekterna nån annanstans än insert? -- Har även kört med fxpansions vst2au och det funkade på vissa instrument/effekter men får på en del: "Error code -1 was returned by the CoreAudio driver." Någon som råkat ut för? Gjorde en sökning på google men hittade inget som hjälpte 😉 Tacksam för svar!
wonderboy Postat 4 mars 2005 Postat 4 mars 2005 Gå in på Logics sida istället. Där fanns, för ett litet tag sedan i alla fall, diverse tips och en förteckning över ett antal pluggar som funkade.
schopin Postat 4 mars 2005 Trådstartare Postat 4 mars 2005 De har alltså satt en spärr så man inte ska kunna köra waves pluggar i express för att det är budget-logic? 🙂
chrisB Postat 4 mars 2005 Postat 4 mars 2005 Waves fungerar utmärkt i L Express. Man behöver den senaste versionen av AU-pluggen så fungerar det (även om det man har fungerar i GB så är det inte säkert att det fungerar direkt i LE, den är hårdare på valididering). Bara att hämta hem senaste från Waves hemsida.
schopin Postat 24 mars 2005 Trådstartare Postat 24 mars 2005 Jag läste nu på deras hemsida att det inte ska komma någon AU-update till Waves 4. Vilket alltså innebär att alla som sitter på logic 7 bara kan köra waves 5 och senare. Är inte det lite dåligt? Varför är logic 7 så kinkig på valideringen? Och varför vägrar waves fixa en AU-update till version 4?!
schopin Postat 1 maj 2005 Trådstartare Postat 1 maj 2005 Efter extremt mycket pill så har jag fått waves 4 att fungera i Express 🙂 Fick öppna AU validator och kryssa i de wavespluggarna jag ville ha. Stod att valideringen crashade men de dök upp i en incompitable-meny i effektpopupen och fungerade hur bra som helst. Kul 🙂
milton Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 Varför är logic 7 så kinkig på valideringen? Och varför vägrar waves fixa en AU-update till version 4?! Apple upptäckte (när de köpte Logic) att supportavdelningen jobbade med fel som berodde på att plugin-tillverkarna inte följde plugin-standarden. Därför uppfanns valideringsfunktionen. Kontentan blir väl ett stabilare program (mindre risk att pluggarna kraschar) och ett gäng sura plugg-tillverkare (typ Waves) som måste uppdatera sina pluggar...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.