Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag har kört in waves-effekter och de funkar utmärkt i garageband, men de finns inte med i insert-listan i logic express 7..?

Funkar inte i logic, nåt fel i installationen eller ska jag hämta in de effekterna nån annanstans än insert?

--

Har även kört med fxpansions vst2au och det funkade på vissa instrument/effekter men får på en del:

"Error code -1 was returned by the CoreAudio driver."

Någon som råkat ut för?

Gjorde en sökning på google men hittade inget som hjälpte 😉

Tacksam för svar!

Annons
Posted

Gå in på Logics sida istället. Där fanns, för ett litet tag sedan i alla fall, diverse tips och en förteckning över ett antal pluggar som funkade.

Posted

De har alltså satt en spärr så man inte ska kunna köra waves pluggar i express för att det är budget-logic? 🙂

Posted

Waves fungerar utmärkt i L Express. Man behöver den senaste versionen av AU-pluggen så fungerar det (även om det man har fungerar i GB så är det inte säkert att det fungerar direkt i LE, den är hårdare på valididering). Bara att hämta hem senaste från Waves hemsida.

• 3 weeks later...
Posted

Jag läste nu på deras hemsida att det inte ska komma någon AU-update till Waves 4. Vilket alltså innebär att alla som sitter på logic 7 bara kan köra waves 5 och senare. Är inte det lite dåligt?

Varför är logic 7 så kinkig på valideringen? Och varför vägrar waves fixa en AU-update till version 4?!

• 1 month later...
Posted

Efter extremt mycket pill så har jag fått waves 4 att fungera i Express 🙂

Fick öppna AU validator och kryssa i de wavespluggarna jag ville ha. Stod att valideringen crashade men de dök upp i en incompitable-meny i effektpopupen och fungerade hur bra som helst.

Kul 🙂

Posted
Varför är logic 7 så kinkig på valideringen? Och varför vägrar waves fixa en AU-update till version 4?!

Apple upptäckte (när de köpte Logic) att supportavdelningen jobbade

med fel som berodde på att plugin-tillverkarna inte följde

plugin-standarden.

Därför uppfanns valideringsfunktionen. Kontentan blir väl ett stabilare

program (mindre risk att pluggarna kraschar) och ett gäng sura

plugg-tillverkare (typ Waves) som måste uppdatera sina pluggar...