denZne Postat 1 juni 2012 Dela Postat 1 juni 2012 Hej, bandet har börjat lira drop B stämning. Spelar 5 strängat så undrar hur ni stämmer För att spela drop B, ska jag stämma gittarerna eller ska jag stämma på ett helt annat sätt? Tack på förhand!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Simon Andersson Postat 1 juni 2012 Dela Postat 1 juni 2012 5:e strängen på en 5-strängad bas är just B. Så du behöver ju inte göra nåt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
denZne Postat 1 juni 2012 Trådstartare Dela Postat 1 juni 2012 Ska jag stämma de andra strängarna som gittaren också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John NT Postat 2 juni 2012 Dela Postat 2 juni 2012 Stämning beror ju helt på hur era låtar spelas. Det finns ingen i hela världen som bestämmer hur du ska stämma. Sen om det är lättast för dej att spela just era låtar i standard B-stämning eller drop B eller drop A eller vad fan det nu kan bli är ju upp till dej själv att lista ut. Själv spelar jag 7-strängad gitarr i drop A, basisten spelar 5-strängat i B standard, och andra gitarristen spelar 6-strängat i E standard. Noll problem hittills för oss. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shimmen Postat 2 juni 2012 Dela Postat 2 juni 2012 Stämning beror ju helt på hur era låtar spelas. Det finns ingen i hela världen som bestämmer hur du ska stämma. Sen om det är lättast för dej att spela just era låtar i standard B-stämning eller drop B eller drop A eller vad fan det nu kan bli är ju upp till dej själv att lista ut. Själv spelar jag 7-strängad gitarr i drop A, basisten spelar 5-strängat i B standard, och andra gitarristen spelar 6-strängat i E standard. Noll problem hittills för oss. Hur går det om ni ska spela samma sak? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
denZne Postat 2 juni 2012 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2012 Stämde samma som gittarerna och tycker det funkar fint fint Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.