Jump to content
Annons

Erfarenheter av Berhringer DDX3216


saverman

Recommended Posts

Någon som har använt Behringers digitala mixerbord DDX3216? Något ni kan dela med er av? Spec:en verkar ju lovande och Behringer brukar ju inte vara för kassa, men jag har inte kommit till skott än och provat det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det gör ett mycket bra jobb för att vara Behringer.

Jag har haft mitt i omkring 2 år vid det här laget och har inngen anledning att vara missnöjd med det. Kvalitetskontrollen var det mindre bra med, som vanligt (fick pilla lite med dåliga lödningar o dyl i mitt bord) - men det låter bra och är lättjobbat. 😛

Den lilla fläkten låter dock en del, så jag ska nog stoppa in en annan modell - kanske en större som snurrar långsammare, om det går att lösa på något sätt...

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag skulle köpa digitalmixer själv, så laddade jag ner manualerna till de modeller som låg i realistiska prislägen för mig och läste igenom dem för att se hur användarinterfacet verkade fungera.

Den som stod som en klart lysande stjärna i slutänden var DDX3216. Jag kommer inte ihåg varför Yamahan föll bort, men det var någontig i hanteringen som jag inte tyckte verkade bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jo ett Behringer bord är helt ok, dock så är kvaliteten så varierande. Vill man vara säker på att grejerna håller ett tag så ska man inte köpa behringer, men man vet aldrig. Jag är nöjd med mitt Behringer DDX3216 bord (trots att mute knappen på kanal 1 har gått sönder. Någon som vet råd till detta?") Med tanke på priset på DDX3216 jämfört med konkurenterna så är den helt klart mest prisvärd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...