Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag har ett väldigt irriterande om märkligt problem. När jag ska spela in i Pro tools M-powerd Essential 8 så spelas playback ljudfilerna in på det nuvarande inspelningsspåret. Jag har försökt men en rad olika saker för att bli av med problemet men utan att lyckas. Någon som kan hjälpa mig? Ljudkortet jag använder mig av är M-audio fasttrack. / Jonas

Annons
Postat

Hej! Jag har ett väldigt irriterande om märkligt problem. När jag ska spela in i Pro tools M-powerd Essential 8 så spelas playback ljudfilerna in på det nuvarande inspelningsspåret. Jag har försökt men en rad olika saker för att bli av med problemet men utan att lyckas. Någon som kan hjälpa mig? Ljudkortet jag använder mig av är M-audio fasttrack. / Jonas

det här brukar bero på att man spelar in "what you hear" eller mix istället för bara line eller mic in

kolla i ditt ljudkorts mixermjukvara om du har nån sån etikett på inspelning

Postat

Hej! Okej, menar du det här (bifogad bild) ? Är ny på det här så jag har dålig koll! / Jonas

post-31580-0-15415500-1337114276_thumb.jpg

Postat

bilden th är det närmaste men du ska kolla ingångarna inte utgångarna (fast track OUT 1/2 står det ju)

gå in på alternativ > egenskaper å välj inspelning ist för uppspelning

men har inte ljudkortet egen programvara?

Postat

Hej! okej, det verkar som om jag inte har en egen programvara till ljudkortet. Jag har bara drivrutiner till det som jag sedan kör via Windows ljudprogram eller vad man nu kallar det. Det verkar också som jag enbart kan justera ljudkortets input rent fysiskt på själva ljudkortet. Jag kan enbart justera det som jag visade innan på de tidigare bilderna. Mitt ljudkort är ett väldigt simpelt ljudkort som du kan se på bilderna jag har bifogat.

post-31580-0-30484500-1337240228_thumb.jpg

post-31580-0-69116200-1337240238_thumb.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.