Jump to content
Annons

Skicka monitorer. Posten, DHL, Schenker eller Bussgods?


Recommended Posts

Nu ska jag skicka mina Event till en ny lycklig ägare. Gruvar mig för krånglet o ev fraktskador, ångrar att jag gick med på skickandet, dum som jag är tog jag dessutom på mig fraktkostnaden... 😕

Posten, DHL, Schenker eller Bussgods är de jag kommer på finns här i närheten: Vilka är billigast? Borde jag göra ett eller två paket? Med bägge monitorerna i samma kartong är det väl lite risk att de dunkar mot varann.

Orolig, gnällig, lat och snål - 55

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

jag hade kört på Schenker. Har använt dem flera gånger utan några som helst problem 🙂

Vänligen,

CHAE

Nyss när jag fick reverb skickat så sa snubben att de var billigast. Får försöka få tummen ur och ihop paketet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss när jag fick reverb skickat så sa snubben att de var billigast. Får försöka få tummen ur och ihop paketet.

Det kan nog stämma, ja. Som sagt var; har aldrig strulat för mig innan. Bussgods däremot de har tokstrulat så dem skickar jag aldrig med igen 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Har på senare tid upptäckt att Posten kan strula till det och skicka till fel adress (feldistribuerat). Schenker är betydlig bättre på att skicka rätt. Men skicka i samma kartong och se till att packa noggrant. Paketen har en förmåga att hanteras rätt våldsamt så se till att du har en massa mjukt packmaterial runt om högtalarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har på senare tid upptäckt att Posten kan strula till det och skicka till fel adress (feldistribuerat). Schenker är betydlig bättre på att skicka rätt. Men skicka i samma kartong och se till att packa noggrant. Paketen har en förmåga att hanteras rätt våldsamt så se till att du har en massa mjukt packmaterial runt om högtalarna.

Jag slängde nyss flera kartonger och massor av bubbelplast från Thomann. Vad jag ska "bädda" med nu vete fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag slängde nyss flera kartonger och massor av bubbelplast från Thomann. Vad jag ska "bädda" med nu vete fan.

Ta en promead till en vårdcentral eller ett sjukhus nära dig. Fråga snällt om de kunde skänka sitt emballage till; de har nämligen precis allt från bubbelplast till cellplast till kartong 🙂

Stjärna i kanten om du gör detta med den där sjömanshatten på dig ☺️😛

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, ja jävlar. Nu åker jag in med paketen.

Har surrat en stund med köparen av mina Event. Han hade tvärtom problem vad jag har, hans KRK ger för mycket diskant i den studio han byggt nu, han mäter alltid upp akustiken som han sa och i förra studion funkade de bra, men i den nya studion gick det inte att justera bort diskantöverflödet.

Hoppas de funkar för honom då. Jag har haft dem inlämnade på rejäl service nyss för att de ska vara justa. Hoppas de inte tappar dem från nån lastkaj bara.

Trevägs-Håkan - 55

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick åt 12 st Söderhamnskuriren. Eller ev 16... Samt diverse frigolit..

Nu är jag 330 kr fattigare. det kostade det. Plus att jag åkte in till Söderhamn 13 km och kom sen på att jag inte hade adressen med. Och telefonen låg hemma den med. Så typ sex mils bilkörning med stor Volvo.

Hade jag bara tittat i Hotmail innan jag blev övertalad att skicka fast jag skrev att jag inte ville i annonsen, då hade jag sett att en snubbe från Hudiksvall, en av grannbyarna, var den förste som ville köpa. "och utan knussel" som han skrev.

Senildement - 55

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...