mosespappa Postat 6 april 2012 Postat 6 april 2012 Jag använder Magix Samplitude som DAW (jag är helt ny på detta) och har VST plugins för pianoljud, exempelvis Pianissimo och Steinberg the Grand. Som midi-keyboard använder jag en Yamaha PsrE413. När jag tar ett c-durackord i mitten och samtidigt slår an ett "lågt" c så läggs en liten septim (miin7) på "toppen". Detta känna mycket märkligt. Det händer inte om jag flyttar upp ett heltonsteg och jag samma sak med ett d-durackord. Om någon har en lösning /förklaring så är jag mycket tacksam!
peterT Postat 6 april 2012 Postat 6 april 2012 Är det kanske ngn autokomp funktion, en del keyboard funkar så att man kan spela ackord med ett finger.
Linus Postat 6 april 2012 Postat 6 april 2012 Jag tror att det sitter i Yamaha-keyboarden. Ser på en googlebild av keyboarden att det finns två funktioner, Performance Assistant och Easy Song Arranger. Är bägge funktionerna avstängda?
mosespappa Postat 6 april 2012 Trådstartare Postat 6 april 2012 Ja de borde vara avstängda när man kör i "PC-mode"
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.