Jump to content
Annons

Ampdesigner vs ...


Panzerfaust

Recommended Posts

Hur tycker ni logic-användare att logics egna ampdesigner står sig gentemot tex amplitube och softtube?

Jag tycker att jag ibland kan ratta in rätt så schyssta ljud men i det stora hela så låter det mesta skräp.

Allmänt bättre algoritmer i tredje parts pluginsen jag räknade upp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan inte säga att jag testat/jämfört så mycket, men det lilla jag kört tycker jag är ok.

Det finns ju oändliga möjligheter att ändra på ljudet ifall man inte är helt nöjd.

De få gånger jag kör använder jag nog Guitar Rig, men det är nog mest pga vana/slapphet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte säga att jag testat/jämfört så mycket, men det lilla jag kört tycker jag är ok.

Det finns ju oändliga möjligheter att ändra på ljudet ifall man inte är helt nöjd.

De få gånger jag kör använder jag nog Guitar Rig, men det är nog mest pga vana/slapphet.

Mmm, man kanske går över ån efter vatten genom att införskaffa suig ytterliggare plugins på den fronten. Däremot lockar någon form av bas-simulator. Är trött på logics egan bas-stärkare och att lajna. Vill ha lite mer kropp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns tre olika förstärkare i softtubes amps. Personligen tycker jag att ljuden är shyssta, men eftersom det rör sig om tre förstärkare är den mer begränsad än amplitube. Amplitube tycker jag är extremt mångsidig. Finns mängder av presets om man är lat, och vill man ställa in själv finns det en väldig massa möjligheter.

Har dock hört att Waves Guitar Amp 3 ska vara det bästa dock, men dom lär ju ta betalt.

Du har rätt shyssta basförstärkar simulatorer gjorda av softtube också. brukar själv använda dom.

Redigerat av Felixv
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ampdesigner ofta funkar klockrent till bas också!

Ta typ ngn av blackface topparna med typ blackface 2x12 eller 4x10 lådan (eller kanske brownface 1x15?). Ribbon eller Condensor brukar jag oftast använda som mick.

Hmm.. Intressant! Ska absolut ta och testa. Ska kolla om bassman '59 finns med i ampdesigner. undrar bara vad den heter i logic. hittar bara massa silver/blackfaces.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va inte meningen att vara dryg i en tråd..Atudio Devil är grymt litet Program som jag kan föreslå..med inbyggda cabs från Red Wire bästa hitils.grymt packet för billig peng ..skit i ampletude och diverse sims ..this is the amp you nead.Tjong

mvh Hemmpe

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm, man kanske går över ån efter vatten genom att införskaffa suig ytterliggare plugins på den fronten. Däremot lockar någon form av bas-simulator. Är trött på logics egan bas-stärkare och att lajna. Vill ha lite mer kropp.

Min erfarenhet med bas är att jag brukar lajna, sen får jag för mig att det är kul att dubba upp med en basförstärkarplugg för att sluta med att jag inte tycker att basen låter bra, tar bort pluggen och blir nöjd. 🙂 Varför jag aldrig lär mig..? Det är en bra fråga.

Ska du lajna bas så ska du se till att ha en ordentlig linebox. Stor skillnad för kropp i ljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en förstärkarvariant som heter "Transparent Preamp" i Logics Amp Designer, den låter bra i mina öron, liksom de som ska efterlikna Fender Blackface-stärkare. En Bassman-modell finns vad jag vet inte med, tyvärr.

Som basist vill jag bara tillägga att valet av bas (och inte minst strängar) har stor betydelse också (no surprise kanske, men ändå värt att puffa för). Min Fender Jaguar och min Höfner kan jag få att låta hyfsat lika live, men inspelat är det två helt skilda bestar vad gäller "kropp" i ljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...