Jump to content
Annons

Trumtriggning, mac rtas. Vad finns!?


Cartman

Recommended Posts

Hallå, jag letar efter något väldigt billigt och lättarbetat triggnignsprogram, kör mac och protools och hittar typ inget annat än drumagog men det kostar ju typ 1500 minst, finns det något gratis som inte behöver vara särskilt flashigt..?? eller bara billigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Säg att du ska trigga virvelspåret med en samplad virvel eller tex ez-drummer eller liknande.

Aktivera tab to transient det finns en ikon för det långt upp i pt på vänster sida om jag inte minns fel.

Skapa sedan ett midispår intill virvelspåret. Rita en midinot i midispåret, kopiera midinoten, gruppera sedan

virvelspåret och midispåret, ställ dig på 00.00.00 och tryck tab, då borde markören flyga fram till första virvelslaget,

tryck cmd + v för att klistra in en midinot, tab klistra in nästa klistra in nästa osv. Sen kan du använda beat detective

för att analysera velocityn och applicera på midispåret. Men det får du youtuba.

Link to comment
Dela på andra sajter

Evilrocker du är min räddare!

Ska genast kolla upp det när jag kommer hem. Nu är det ju just enbart virvel jag vill byta och blir ju inte mkt pill alls.

Ska nog kolla upp masseypluggen också ifall denna metod inte säljer mig, tack alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...