Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena. Jag har ett litet bekymmer då jag nyligen fått ett Lexicon Omega samt lite annan utrustning skickat till mig från en Amerikansk polare.

Strulet ligger i att ström adaptern såklart inte passar men även i att det inte verkar finnas något ställe att skaffa en 230v plug till mitt Omega.

Jag har letat länge och väl nu efter en 230v till AC 9v 1.3 mA adapter men utan framgång. även 230v till 120v transformatorer verkar inte finnas någonstans.

Finns det någonstans reservdelar till sin utrustning att köpa?

Tack på förhand, beklagar om jag la tråden i fel kategori, men jag hittade inte något lämpligare ställe.

Annons
Postat (redigerat)

Jag vet inte vad det är för skillnad mellan den amerikanska och svenska strömmen, och beroende på det så skulle det bara kunna vara så att det är att byta ut kontakten?

Edit: Ah, förlåt, lite trög. Det sitter väl en transformator längst ner vid kontakten förstås, och då var det ju inte så enkelt. Då behövs det en skarv bara, eller gör en själv, men det funkar väl kanske inte med den svenska strömmen.

Redigerat av mrpimmy
Postat

Line 6 brukar väl ha 9V AC 2000mA på sina produkter. I alla fall POD och Variax. Efterssom 2000A är mer än 1,3 A så ska dom väl funka. Jag antar att 60Hz eller 50Hz inte spelar ngn roll då dom säkert likriktar strömmen i apparaten. Jag köpte en POD i USA åt en komis och den sväljer en svensk trafo med 50Hz utan problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.