Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hey!

Har i takt med att mitt inspelande börjat bli seriösare och seriösare börjat att splitta signalen från gitarren så jag har både en signal från stärkaren och en ren signal att leka med vid mix, dock så upplever jag att min passiva splitter försämrar ljudkvaliten på ett icke önskvärt sätt (överbelastar mickarna kanske?)

Vad använder ni? några förslag på bra splitters?

Gärna i helrack om sådana finns, trött på alla burkar som står å dammar, och med möjlighet att splitta signalen minst 3 ggr...

Peace/Fred

Annons
Postat

Om du har två ingångar på stärkaren kan du väl dra en kabel från det hål du normalt inte använder? Gör jag så ändras inte ljudet i alls jmf om jag bara spelar som vanligt. Kan du göra så har du redan den splitter du behöver...

Postat

Nope... Tyvärr!

Sen vill jag gärna få ut den tredubbelt...

1. Stärkare 1

2. Stärkare 2

3. Ren signal in i ljudkortet

Postat

Ingen?

Kulturell Figur (oregistrerad)
Postat

Det du behöver är en linebox. Jag använder BSS-Audio. Dom har flerkanals lineboxar för rackmontage.

Postat

Thankie!

• 2 månader senare...
Postat

Har ångrat mig å vill bara dra få ut två signaler ur DI:n och helst inte ha den i rack... Så kan det gå...

Något tips någon?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.