Bierball Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 Har någon fler varit med om detta, att tidigare inspelade ljudspår plötsligt saknas i ett projekt? När jag öppnar projektet så får jag veta att den och den filen hittades inte. Mycket riktigt, några sångpålägg finns inte längre i projektytan. Jag VET att jag inte raderat eller missat att spara, och när jag använder sökfunktionen hittar Logic visserligen filerna, men de är tomma. Utan ljud alltså. Nu börjar jag bli nervös över att öppna projektet igen, tänk om fler filer försvinner. Har även råkat ut för att Logic fått för sig att vissa ljudspår varit 8 bitar, vilket naturligtvis är rent nonsens. Jag spelar in i 24, och inget annat. Som sagt, dessa problem gör mig nervös nu när vi är i slutskedet med bandets nya demo. Allt detta hårda jobb, alla dessa till synes ändlösa kvällar med sånginspelning och gitarrpålägg...
BluesBoy Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 (redigerat) Har än så länge (peppar, peppar) aldrig råkat ut för något liknande, men det verkar ha varit på tapeten ett par gånger förr här på forumet, tror jag. Edit: Time Machine? Redigerat 20 januari 2012 av BluesBoy
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.