Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter och spanar pĂ„ Focusrite Saffire Pro40 pĂ„ lite olika hemsidor. Men det finns ju flera ljudkort i samma prisgrupp (+ - 800kr). Är det ett bra köp, eller hade ni valt nĂ„got annat? Kanske ett ljudkort frĂ„n MOTU? Tips och synpunkter uppskattas 🙂

Annons
Postat

Vad Àr viktigt för dig med ett ljudkort?

JÀkligt bra preamps? Bra A/D? En massa ingÄngar/utgÄngar? Möjlighet att bygga ut ed fler ingÄngar? Till Mac eller Windows? BÀrbart eller stationÀrt?

Postat

- Mac Mini (2011)

- Fler Àn 4 ingÄngar (mestadels för framtida bruk)

- SÄ bra ljudkvalité som möjligt

- Rackmodell ( bygger rack och vill ha ljudkortet i rackmodell ocksÄ )

Jag har inte nÄgra speciella krav mer Àn att; jag vill ha det absolut bÀsta (ljudmÀssigt) ljudkortet i rackformat som jag kan fÄ för 4.000 - 5.000kr

Postat

Jag ÄLSKAR min saffire pro 40! har de till en Mac mini 2011 med 8 gig ram och Ă€ven min macbook pro 2009 med 8 gig ram. Flyter fint och mĂ„nga möjligheter med den

Postat

Jag ÄLSKAR min saffire pro 40! har de till en Mac mini 2011 med 8 gig ram och Ă€ven min macbook pro 2009 med 8 gig ram. Flyter fint och mĂ„nga möjligheter med den

nice!

lite OT, vart hittar jag mer RAM till min Mac Mini (2011)?, har ju 4gig nu, men de rĂ€cker ju inte riktigt 🙂

Postat

Jag har haft problem med mitt Saffire PRO 40. Bland annat att den inte fick nÄgon kontakt med min iMac.

Har haft en del kontakt med suporten och dom sa att kortet mÄste vara pÄ innan datorn slÄs pÄ.

Visserligen blev det bÀttre men fenomenet dyker upp ibland ÀndÄ.

Och pÄ senare tid har instrument inputsen varit tvÀr död. trycker man dit en mikrofon funkar det. Sen rÀtt som det Àr nÄgra dagar efterÄt Àr det bra och inputsen funkar.

Postat

http://www.komplett....aspx?sku=632078

LÀtt att installera kolla lÀnk nedan

http://support.apple...wlocale=sv_SE#1

IstĂ€llet för att betala 1800 till apple 😉

Hoppas du gillar de. Sen köp en bra AD/DA 8 kanals till saffire 40.

Jag har tyvÀrr Behringers billiga AD8000. Man hör stor skillnad pÄ pre ampen i saffiren och behringern

tack för tipset! 🙂

Vad ska jag med en AD/DA omvandlare till? 😛

Postat

Jag har haft problem med mitt Saffire PRO 40. Bland annat att den inte fick nÄgon kontakt med min iMac.

Har haft en del kontakt med suporten och dom sa att kortet mÄste vara pÄ innan datorn slÄs pÄ.

Och pÄ senare tid har instrument inputsen varit tvÀr död. trycker man dit en mikrofon funkar det. Sen rÀtt som det Àr nÄgra dagar efterÄt Àr det bra och inputsen funkar.

weird. jag har kopplat in mitt och testat nyss, funkar kanonbra. Sen kommer jag ju ha alla sladdar sittandes i hela tiden. Inte hĂ„lla pĂ„ att skifta runt 🙂 Men Ă€n sĂ„ lĂ€nge har de gĂ„tt som en dans pĂ„ rosor! ...peppar, peppar ta i trĂ€

Postat

Hehe ja det kan ju sÄklart vara sÄ att jag fick ett mÄndags ex. Men nÀr det funkar sÄ funkar det. Det dör aldrig nÀr jag vÀl lyckats starta upp det eller sÄ. Utan det Àr vid start som det kan flippa ur.

Postat

Det Àr vÀl trevligt med 8 kanaler till? sÄ du har 16 in? jag gillar de dÄ vi repar med in ear lurar sÄ kör allt in och ut ur datorn.

Postat

Det Àr vÀl trevligt med 8 kanaler till? sÄ du har 16 in? jag gillar de dÄ vi repar med in ear lurar sÄ kör allt in och ut ur datorn.

Fast nu sitter jag hemma sjĂ€lv ^^ Anledningen till att jag vill ha flera ingĂ„ngar, Ă€r för att kunna ha min Engl e530 pĂ„ en kanal, basen pĂ„ en annan, micken pĂ„ en annan, och min POD HD300 pĂ„ en annan 🙂 UnderlĂ€ttar 🙂 bara pluggar ur gitarren och vĂ€lja vilken man ska sĂ€tta in den i 🙂

Postat

de blev ett Saffire pro40 iaf 🙂

Grattis. Tror inte att du kommer att bli besviken 🙂

Hm. Skumt 😳

Det dĂ€r har hĂ€nt mig ett par gĂ„nger bara. Kanske som du sĂ€ger sĂ„ kanske du fick tag pĂ„ ett mĂ„ndagsexemplar 🙁

förutom de dÀr bÄda gÄngerna sÄ har mitt Pro40 fungerat klockrent (bÄde i hemriggen och ute pÄ fÀltet).

VĂ€nligen,

CHAE

Postat

LÄter ju nice! Nu nÀr du ÀndÄ drog upp lite, vad lirar du för musik? hur lÄter Engl e530 och pod:en?

Det Ă€r mest harcore/screamo-skit 🙂 du kan spana in Nomentory. Podden lĂ„ter vĂ€l sĂ„dĂ€r, jag har inte fĂ„tt den att lĂ„ta riktigt bra. Ola har iof fĂ„tt den att lĂ„ta bra, hans presets finns att ladda ner. Engl lĂ„ter jĂ€vligt bra! Men jag har inte lyckats skruva till de dĂ€r ultimata ljudet. MĂ„ste hitta rĂ€tt impulsive and shit 🙂

Om du vill höra hur Engl e530'n lĂ„ter sĂ„ sök pĂ„ "katy perry Jerry sandström e.t metal version" pĂ„ youtube 🙂 Man fĂ„r ju inte lĂ€nka covers hĂ€r har jag hört ^^

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.