Jump to content
Annons

Vill ha sejarmatta i mixen (galen idé kanske)


Panzerfaust

Recommended Posts

Har en galen tanke. Jag skulle vilja ha ljudet av en självsvängande sejarmatta som reagerar på bastoner i en låt. För att få live-inspelnings-känsla i introt. Vill att den ska ligga rätt långt bak men ändå höras. Då jag inte har tillgång till trummor undrar jag om det antingen finns samplingar?

Kan man i annat fall micka upp en virvel med en sm57 och sen bara spela upp basen ur studiomonitorerna? sen gatea bort basen från virvelspåret?

Jag vet att idén är lite galen men låg och tänkte på det när jag skulle sova igår. Det skulle ge lite mys i ljudbilden som helhet. Länkar en låt med black crowes. Lyssna på intro så förstår ni vad jag menar. Där hörs sejarmattan lite. Förövrigt sjukt bra låt! =)

http://www.youtube.com/watch?v=HJfbyT9oFac&feature=related

Redigerat av Panzerfaust
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kör ut mixen genom en högtalare. Filtrera den med ett lågpassfilter så att det blir mulligt och fint. Placera sedan en virvel (med sejjare) framför högtalaren. Gärna på högkant med ena skinnet vänt mot högtalaren. Dra på till du får svar i sejjaren. Micka upp och spela in. Skär sedan sejjarspåret med ett högpassfilter så att bastonerna inte hörs. Blanda in i mixen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör ut mixen genom en högtalare. Filtrera den med ett lågpassfilter så att det blir mulligt och fint. Placera sedan en virvel (med sejjare) framför högtalaren. Gärna på högkant med ena skinnet vänt mot högtalaren. Dra på till du får svar i sejjaren. Micka upp och spela in. Skär sedan sejjarspåret med ett högpassfilter så att bastonerna inte hörs. Blanda in i mixen.

Så enkelt! Tackar ödmjukast!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...