Jump to content
Annons

Line 6, vilken HD ska man välja?


NutCase

Recommended Posts

Har ruttnat totalt på alla gitarrpluggar. Tycker dom låter skit oavsett. Guitar Rig, Amplitube, etc, ingen dynamik, bara platt, surrande digitalt brus.

Har kollat in Line 6 produkter lite och är imponerad av HD-serien. Frågan är bara vilken produkt man ska välja. Money is an issue. Kan inte lägga hur mycket som helst.

Valet står dock mellan:

HD300

Line POD HD PRO

Line6 POD HD (bean)

Skiljer det i ljudkvalité mellan dessa eller är det bara funktionerna som skiljer sig? Antar att alla dessa på ett smidigt sätt går att koppla till datorn (har inget mixerbord men en micpreamp) för att kunna spela in i Cubase?

Vad anser ni som har erfarenhet av dessa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hm, här verkar folk föredra mjukvara istället (vst).

http://line6.com/support/thread/54149

Å andra sidan; citat ur tråden du länkade till:

"

I own Guitar Rig IV Pro, PodFarm 2.0, Revalver HP plus a bunch of free plugins such as LePou.

I've also used Amplitube 3 quite a bit and in the past I've owned a Pocket Pod and Pod X3.

I reckon my POD HD500 sounds better than any of them.

"

...

...det var bara det... själv har jag ingen erfarenhet från HD-serien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bege dig till någon musikaffär och testa. Jag tycker inte Poden bjuder på någon extremt stor skillnad i förbättring. Jag använder både guitar rig och pod, revalver med.

Kanske är det bättre att du lägger pengarna på en schyst enklare stärkare? Om du nu är så trött som du säger. 🙂 Risken är nog annars att du blir besviken igen.

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok tack för alla svar, skitschysst! Kanske ska jag köpa en liten stärkare och micka upp? Jag bor i lägenhet så det kanske inte är ett seriöst alternativ. Har i och för sig läst att vissa stärkare som Blackstarserien håller riktigt bra ton även fast man spelar på låg volym. Vad tror ni? Kan det funka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok tack för alla svar, skitschysst! Kanske ska jag köpa en liten stärkare och micka upp? Jag bor i lägenhet så det kanske inte är ett seriöst alternativ. Har i och för sig läst att vissa stärkare som Blackstarserien håller riktigt bra ton även fast man spelar på låg volym. Vad tror ni? Kan det funka?

ola har ju gjort lite presets till HD300, check them out:
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter fint som fan, men nu blev jag av nån anledning otroligt sugen på en riktig stärkare. Frågan är bara om det är realistiskt att ha en i lägenhet. Har kollat Blackstar HT1 på Youtube och den låter sjukt bra. Är ju inte så dyr heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Annars skaffa dig en preamp som t ex engl e530 eller Blackstar HT-Dual och bra cabimpulser. Låter klart bättre än ampsims. //forum.studio.se/index.php/topic/90734-blackstar-ht-dual/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...