mnorrving Postat 30 december 2011 Postat 30 december 2011 Hej, Någon som har koll på om det finns en VST som emulerar ljudet av en såg? Eller något som låter i stil med det. Är även ute efter ljud liknande det bob hund använder i t ex http://www.youtube.com/watch?v=Gnt3lnai0oY (dvs det ljudet som framförallt hörs i slutet av låten). Tack på förhand!
Panzerfaust Postat 30 december 2011 Postat 30 december 2011 Går väl att åstadkomam emd en vanlig synt. typ EXS24 i logic tex. För övrigt en jävligt bra låt =)
Procedomani2 Postat 30 december 2011 Postat 30 december 2011 Vaddå för såg? Typ en motorsåg, sticksåg, cirkelsåg, tigersåg? Eller en simpel fogsvans? Sågandes eller spelandes? Spela in själv kanske? Jag antar att du är ute efter en såg OCH ett synthljud från Bob Hund. Därför bryr jag mig inte om att kolla på filmklippet. Är starkt allergisk mot Bob Hund. Sågar däremot! Det är manligt!
nixpix2 Postat 30 december 2011 Postat 30 december 2011 Om du menar det ganska så tonmässigt höga ljudet, "spökljudet": Ta en enkel analogsynt, vilken analoghärmande VSTi som helst typ, den här t ex. Ställ oscillatorn på pulsvåg (eller sågtand, men om du vill att det ska låta som när man spelar såg, välj puls). Sustain ska vara maxad, resten i ENV:n kan du nolla. Dra ner på cutoff en del, särskilt om du har valt sågtand 1-6 msk resonans (peak) 4 msk portamento 1 krm LFO på VCO;n (MG pitch), för vibrato Låt stå i mikron en halvtimme. Tillsätt reverb om du tycker det blir för torrt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.