Jump to content
Annons

Universal Audio LA-610 MKII - Chassi fråga


Ulf

Recommended Posts

Hej,

Köpte precis en Universal Audio LA-610 MKII som verkar fungera mycket bra. Har bara en liten undran kring chassit. På ovansidan på frontpanelen är ytan väldigt ojämn och inte så slät som man skulle kunna förvänta sig. Eftersom jag inte kommer att använda den i en rack, så kommer det att synas.

Det är inte hela världen, men preampen är kanske mitt dyraste studio tillbehör, så jag skulle gärna vilja veta om det är "normalt" eller om jag bör reklammera.

Har bifogat en bild som i och för sig är något uppförstorad.

är det någon här som har en LA 610 II som skulle kunna kolla på sin?

God Jul till alla på Studio Forum!

Mvh Ulf

post-30094-0-30517500-1324121828_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det där är tydligen inte helt ovanligt med viss rackutrustning tillverkad USA. Fractal Audio som bygger Axe-Fx hade också jätteproblem ett tag med att deras frontpaneler såg ut sådär. Det visade sig bero på ett utslitet kapverktyg i gjuteriet där panelerna tillverkas. Jag gissar att flera tillverkare köper in sina frontpaneler från samma gjuterier. Och visst tusan är det irriterande.

Sprang och kollade min Axe-Fx II, och visst tusan är den aningen skrovlig den också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ser nog lite mer skrovlig ut på bilden än den är i verkligheten på grund av ljuset i blixten. Tack för er synpunkter, men tar gärna emot några till 🙂

Redigerat av Ulf
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...