Jump to content
Annons

iPhone-appen AC-7CoreMini för Logic.


Bierball

Recommended Posts

I Studios temanummer om Logic (8) hittade jag en intressant grej. En app för iPhone som kan användas som kontrollenhet till Logic. Instruktionerna var enkla att följa, så jag köpte appen, laddade ner och installerade den. Gjorde sedan inställningarna i Logic 9 (som jag använder). Fick det inte att funka. DÅ upptäcker jag vad jag missat i texten; "Du behöver (bland annat) trådlöst nätverk". Detta har jag inte, går det inte att få appen att funka ändå, med Bluetooth exempelvis? Förmodligen en dum fråga jag vet, men jag tänkte slänga ut frågan innan jag ger upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en iMac inköpt för ett år sen.

Då så, bara att skapa ett nätverk "Nätverkssymbolen, Skapa nätverk...". Det är bättre att göra så än att köra via router, då man får lägre latency.

Jag hittade steg för steg instruktioner någonstans för AC7 någonstans på nätet, detta steg borde vara med. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då så, bara att skapa ett nätverk "Nätverkssymbolen, Skapa nätverk...". Det är bättre att göra så än att köra via router, då man får lägre latency.

Jag hittade steg för steg instruktioner någonstans för AC7 någonstans på nätet, detta steg borde vara med. Lycka till!

Kanon, då blir det till att prova när jag kommer hem från jobbet. Tackar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att det är plusset jag ska klicka på under Nätverk. Datorn frågar efter ett gränsnitt, vilket ska jag välja? I listan finns Bluetooth PAN, AirPort, FireWire, Ethernet och Bluetooth DUN. Är inte särskilt slängd på sådana här saker som synes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket är precis vad som behövs för det flesta och funkar utmärkt på en iPhone iPod..

Jag skulle säga att detta är för att på distans kunna styra Logic. Har själv mest använt den till att trycka på Rec eller spola tillbaka och trycka Rec igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu skapat ett nätverk, valde AirPort som hegobald skrev. När jag startar Logic får jag en ruta där det står följande:

"Device “Mackie Control” is assigned to MIDI Port “DSMIDIWiFi-out” of MIDI interface “” which is not present.

However there is a port of the same name at MIDI interface “”. Do you want to reassign the device’s MIDI port to this port?

You should keep all ports unassigned if a MIDI interface has not been switched on or cabled".

Jag startar allt i ordningen DSMidiWiFi -> AC-7CoreMidi -> Logic precis som det står i Logic Special men ändå så funkar det inte. Jag valde "Reassign" på ovanstående ruta, var det där jag gick vilse?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...