Jump to content
Annons

Favorit Dubstep Artister ?


fishfriend (oregistrerad)

Recommended Posts

fishfriend (oregistrerad)

tjena tjena..

jag har börjat lyssna på dubstep som fan dom 3 senaste månaderna.

jag lyssnar på UKF-s alla låtar t.ex.

Min favorit är Knife party ! ( skaparen till bandet pendulum, kul o veta :-)

vart kan man leta och hitta nya dubstep artister ? är inte så jätte mycket för D&B precis, så mer åt skrillex och knife party hållet ?

vad har du själv för favorit dubstep artist ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har svårt för att gilla dubstep märker jag. Folk tipsar mig ständigt om ny dubstep men det fastnar inte. Jäkla oväsen. 🙂

Den enda gruppen/artisten som jag fastnat något för är "Noisia". Har förstått att det visst ska räknas som dubstep.

http://youtu.be/sy6prF4QQsA

Och denna är inte heller dum.

http://youtu.be/X8DlnVIu_iw

Link to comment
Dela på andra sajter

fishfriend (oregistrerad)

aa fan den andra va faktiskt grym när dropen kom efter 1,42 🙂

typ sånt jag letar efter 🙂 ska kolla upp noisia lite mer , dock gillar jag när dom sjunger lite med, men tack för tipset

Link to comment
Dela på andra sajter

Noisia var ganska nice, tackar för länken, extra nice vid 1.42. Annars tycker jag ofta att dubstep brukar låta som syntdemos från Native Instruments... För mycket teknik och gimmicks och för lite "musik", i brist på bättre beskrivning. Men jag är gammal och gnällig.

Edit: Stavfel. Herregud!!!

Redigerat av Bodhi
Link to comment
Dela på andra sajter

För mycket teknik och gimmicks och för lite "musik", i brist på bättre beskrivning.

Jag tycker det va en ganska bra beskrivning. Det är väl lite så jag upplever hela dubstep genren. "Nu jävlar ska det wobblas så att hela grannskapet skiter ner sig". (Det talas ju ofta om att dubstep ska vara skitigt och tungt så att man förlorar kontrollen över kroppsliga funktioner.) Var är finessen? Om grannskapet däremot sket ner sig i nån märklig rytmisk figur skulle jag kanske bli lite imponerad.

Nu var ju inte detta en gnäll-tråd. 🙂

Om jag mot förmodan skulle stöta på nån annan bra eller acceptabel dubstep så postar jag fynden här.

Fridens

Link to comment
Dela på andra sajter

Skream är ju mer åt D&B hållet

Som Overkill skriver. 🙂

Jag upplever dagens dubstep som en mer perverterad form av originalet. Det vräks på med så mycket "tech" att man inte hinner bearbeta allt. Finns väl kanske en tjusning i det med.

Redigerat av DrivKraft
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...