Jump to content
Annons

OS X Lion - Högfrekvent pip med firewire ljudkort


SirThoms

Recommended Posts

Hej, när jag använder OS X Lion så uppstår ett högfrekvent ilande ljud från min mac pro under användning av ett fireface 400 firewire ljudkort. Har googlat till mig detta och ser att det är ett problem som funnits sedan 2009, och att det då kom ut en firmware uppdatering. Men att nu när Lion kommit har detta problem kommit tillbaka. Patetiskt men sant. Någon av er som erfarat detta? Har inte hittat någon information om att de löst skiten ännu.

Problemet finns alltså inte under OS X Snow Leopard.

/Thomas

Redigerat av SirThoms
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det verkligen bara jag som har problem med detta? Är lite trött på att ha problem som ingen annan har måste jag säga 😉

Du är inte ensam i det. Jag har inte stött på det själv, men jag har en god vän som har haft ett rent helvete med pipande på diverse både USB- och Firewire ljudkort som han använt till sin Mac, och om jag minns rätt även Macen han hade före den. Att uppgradera OS har inte hjälpt. Bland annat så hade han det här problemet med en M-box och var i kontakt med Digidesign vid upprepade tillfällen som till slut menade på att han "hörde i syne" för de kunde inte återskapa felet. Men sedan var det visst fler användare som stötte på problemet och skrev om det på forumen. Vad jag förstått på honom så verkar tillverkarna låtsas som om det regnar när det gäller det här pipandet.

Inte mycket till hjälp kanske, men du är inte ensam om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade nog gjort det. I musikproduktionssammanhang tycker jag inte man bör uppgradera OS X förrän man absolut måste, och det är sällan nya katter innehåller funktioner man absolut måste ha när de kommer 🙂

OS X angorakatt någon? Mjau!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar!

Jag har köpt ny snow leopard dvd nu. (Fått datorn utbytt och på den var lion installerat).

Får väl köra på snow leopard tills de löser problemen (IGEN) med pipande i lion.

Har iofs ingen anledning att köra Lion. Men irriterande vilket fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...