Jump to content
Annons

Hur får man till detta soundet?


schpraenki

Recommended Posts

Hallå där!

Har letat runt efter liknande effekter i forumet, men kan nästan inget om det så vet inte riktigt vad jag ska leta efter. Är ute efter en speciell typ av effekt eller vad man ska säga.

http://www.youtube.com/watch?v=girf6DbZQoQ&feature=player_embedded#at=27

Det krispiga, metall-aktiga ljudet som han har på sin röst, det är de jag är ute efter. Nån som vet hur man får det att låta så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Låter som vilken inspelning som helst. Bra inspelat. Ibland dubbar han rappen i stereo. Och ett delay ligger på ibland.

Inget konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, tror inte jag förstod nästan nånting =) Är det där effekter eller är det nåt hårdvara som skapar ljudet? Och om det är effekter, är det nåt man kan åstadkomma med hjälp av Adobe Audition t.ex?

Med en exciter kan man förstärka övertoner för att på så sätt få lite mer "luft" (diskant) på ljudet.

Finns som plugin och hårdvara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör heller ingen speciell effekt, du kan ju testa en exciter som någon redan nämnt, annars kanske en väldigt diskantrik kondensatormikrofon och proximity på de kunde fixa biffen? Enda effekten ja hör e på guran 😛

Redigerat av LarsoyH
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...