Sonefors Postat 5 oktober 2011 Postat 5 oktober 2011 (redigerat) Hej pĂ„ Er, DĂ„ jag har raderat alla mina gamla lĂ„tar hĂ€r pĂ„ studio sĂ„ tĂ€nkte jag dela med mig av dessa lĂ„tar pĂ„ annat sĂ€tt. För den som Ă€r intresserad dĂ„ sĂ„klart đ LĂ„tarna Ă€r mina Ă€ldre lĂ„tar frĂ„n 2005-2008 och Ă€r mest sĂ„nt som jag inte kommer att göra nĂ„got speciellt med. SĂ„ istĂ€llet för att dom ligger pĂ„ datorn & skrĂ€par sĂ„ delar jag med mig lite istĂ€llet. Hoppas ni hittar nĂ„got ni gillar đ http://soundcloud.com/fredriksonefors/ EDIT: http://status.soundcloud.com/ EDIT2: Nu fungerar soundcloud igen đ Mvh Fredrik Redigerat 5 oktober 2011 av Sonefors 1
Erik dP Postat 5 oktober 2011 Postat 5 oktober 2011 (redigerat) Varför Soundcoud, och inte Youtube istÀllet? Youtube verkar vara enda stÀllet som funkar pÄ alla enheter (i alla fall mina): -Hemmets PC, -pÄ jobbet (PC, men Myspace funkar ej), -IpodTouch 2G, -Android (Xperia). Dessutom kan man bygga nÄt som ser ut som en ganska snygg hemsida. Det kanske gÄr med Soundcloud oxÄ, men Soundcloud funkar inte pÄ mina mobila enheter. Myspace Àr trögt och funkar inte pÄ mobiler (flash-krav tydligen). Dessutom verkar alla spamma alla. (HÀr spammar bara jag dig.) Jag har dock inte lyssnat Àn pÄ din sida dÄ jag Àr pÄ jobbet. Vad Àr det för musikstil? Redigerat 5 oktober 2011 av Erik dP
Overkill Postat 5 oktober 2011 Postat 5 oktober 2011 (redigerat) Varför Soundcoud, och inte Youtube istÀllet? Youtube verkar vara enda stÀllet som funkar pÄ alla enheter (i alla fall mina): -Hemmets PC, -pÄ jobbet (PC, men Myspace funkar ej), -IpodTouch 2G, -Android (Xperia). Dessutom kan man bygga nÄt som ser ut som en ganska snygg hemsida. Det kanske gÄr med Soundcloud oxÄ, men Soundcloud funkar inte pÄ mina mobila enheter. Myspace Àr trögt och funkar inte pÄ mobiler (flash-krav tydligen). Dessutom verkar alla spamma alla. (HÀr spammar bara jag dig.) Jag har dock inte lyssnat Àn pÄ din sida dÄ jag Àr pÄ jobbet. Vad Àr det för musikstil? Soundcloud Àr standard inom framför allt elektronisk musik, men anvÀnds Àven flitigt av folk inom andra genres ocksÄ. Sen att du verkar jobba för youtube och nÀmner det i var och varannan trÄd Àr ju en annan sak. Respektera Sonefors val av sajt och starta en egen trÄd om du vill diskutera sajter Àr mitt tips. Det ironiska med att soundcloud ifrÄgasÀtts Àr att soundcloud var nere igÄr och lider lite Àn av det. Ska lyssna nÀr det gÄr snabbare att ladda Àn hur det Àr just nu. Alltid kul att höra hur nÄgon som numera lever pÄ sitt lÄtskrivande (för visst gör du det?) lÀt nÄgra Är tidigare. Redigerat 5 oktober 2011 av Overkill
Sonefors Postat 5 oktober 2011 TrĂ„dstartare Postat 5 oktober 2011 Oj, ja, varför soundcloud. Har ingen aning. Trodde det var allmĂ€nt anvĂ€nt? SjĂ€lv tycker jag soundcloud Ă€r jĂ€tte bra. Hoppas du fĂ„r det att fungera iallafall. Musikstil: Lite blandat đ
Sonefors Postat 5 oktober 2011 TrĂ„dstartare Postat 5 oktober 2011 Det ironiska med att soundcloud ifrĂ„gasĂ€tts Ă€r att soundcloud var nere igĂ„r och lider lite Ă€n av det. Ska lyssna nĂ€r det gĂ„r snabbare att ladda Ă€n hur det Ă€r just nu. Alltid kul att höra hur nĂ„gon som numera lever pĂ„ sitt lĂ„tskrivande (för visst gör du det?) lĂ€t nĂ„gra Ă„r tidigare. Ja, precis. Jag mĂ€rkte det ocksĂ„. Facebook hade visst ocksĂ„ lite problem. SĂ„ kan det bli ibland. Jag lever inte pĂ„ det fullt ut Ă€nnu. Har ett "vanligt" jobb ocksĂ„. Dock sĂ„ tjĂ€nar jag pengar pĂ„ mina produktioner/lĂ„tar, men inte tillrĂ€ckligt. Men snart sĂ„ đ
CHAE Postat 5 oktober 2011 Postat 5 oktober 2011 Kul att du samlat ihop allt, Sonefors! đ Ska lyssna nĂ€r jag kommer hem VĂ€nligen, CHAE 1
Sonefors Postat 5 oktober 2011 TrĂ„dstartare Postat 5 oktober 2011 Kul att du samlat ihop allt, Sonefors! đ Ska lyssna nĂ€r jag kommer hem VĂ€nligen, CHAE GlĂ€djer mig att höra đ
lundberg Postat 5 oktober 2011 Postat 5 oktober 2011 Bra grej. Tycker sjÀlv att SoundCloud Àr det bÀsta som finns och försöker stÀndigt skicka musiker jag kÀnner att lÀgga upp musik dÀr. Enkelt grÀnssnitt och musiken i fokus, precis som det borde vara... 1
wellness music Postat 5 oktober 2011 Postat 5 oktober 2011 Fantastiskt bra Fredrik! Bra skrivet och mycket vÀlproducerat. Detta borde ju vara redan utgivet material! Snyggt jobbat! / Björn 1
Sonefors Postat 5 oktober 2011 TrĂ„dstartare Postat 5 oktober 2011 Bra grej. Tycker sjĂ€lv att SoundCloud Ă€r det bĂ€sta som finns och försöker stĂ€ndigt skicka musiker jag kĂ€nner att lĂ€gga upp musik dĂ€r. Enkelt grĂ€nssnitt och musiken i fokus, precis som det borde vara... Tack Lundberg! Precis. Musiken Ă€r i fokus. Fantastiskt bra Fredrik! Bra skrivet och mycket vĂ€lproducerat. Detta borde ju vara redan utgivet material! Snyggt jobbat! / Björn Tack Björn! Roligt att du gillar det đ Den enda lĂ„ten som har en uppdaterad prodd Ă€r Don't give up on us (demo). Den hoppas jag att nĂ„gon gör i framtiden. Har dock inte hittat en passande artist Ă€nnu.
Erik dP Postat 5 oktober 2011 Postat 5 oktober 2011 (redigerat) Soundcloud Ă€r standard inom framför allt elektronisk musik, men anvĂ€nds Ă€ven flitigt av folk inom andra genres ocksĂ„. Sen att du verkar jobba för youtube och nĂ€mner det i var och varannan trĂ„d Ă€r ju en annan sak. Respektera Sonefors val av sajt och starta en egen trĂ„d om du vill diskutera sajter Ă€r mitt tips. Det ironiska med att soundcloud ifrĂ„gasĂ€tts Ă€r att soundcloud var nere igĂ„r och lider lite Ă€n av det. Ska lyssna nĂ€r det gĂ„r snabbare att ladda Ă€n hur det Ă€r just nu. Alltid kul att höra hur nĂ„gon som numera lever pĂ„ sitt lĂ„tskrivande (för visst gör du det?) lĂ€t nĂ„gra Ă„r tidigare. Nix, jag jobbar inte för Youtube. (EDIT: Jag Ă€r dessutom rĂ€tt ny som anvĂ€ndare av Youtube.) Min frĂ„ga var inte ngn kritik till valet av Soundcloud annat Ă€n att flera musiktjĂ€nster jag testat inte funkar överallt. ĂndĂ„ verkar det populĂ€rt vilket kanske inte har en konstigare anledning Ă€n att jag inte fĂ„r det att funka. (Kul att du lĂ€ser mina trĂ„dar dock. Kan dock inte minnas att jag "promotat" Youtube annat Ă€n nĂ€r jag lagt upp en lĂ„t.) Jag har (nĂ€stan helt) övergivit Myspace och Onesheet, men ej testat att skaffa ett konto pĂ„ Soundcloud dĂ„ jag inte kan lyssna pĂ„ mobilen pĂ„ andras musik. Men SC verkar populĂ€rt...varför? Redigerat 5 oktober 2011 av Erik dP
hegobald Postat 5 oktober 2011 Postat 5 oktober 2011 (redigerat) Bra och poppigt! Men lyssningen din? Var Ă€r den lĂ„ga feta basen och varför sĂ„ mycket runt 7 Khz. Bra vĂ€lproducerade lĂ„tar i alla fall! đ EDIT: 7Khz uppskattat med trötta öron ej mĂ€tt!.. Redigerat 5 oktober 2011 av hegobald
Sonefors Postat 5 oktober 2011 TrĂ„dstartare Postat 5 oktober 2011 (redigerat) Bra och poppigt! Men lyssningen din? Var Ă€r den lĂ„ga feta basen och varför sĂ„ mycket runt 7 Khz. Bra vĂ€lproducerade lĂ„tar i alla fall! đ EDIT: 7Khz uppskattat med trötta öron ej mĂ€tt!.. Tack Hegobald! đ Som jag skrev sĂ„ Ă€r det gamla lĂ„tar. FrĂ„n 2005 och fram till 2008. Den enda som Ă€r lite uppdaterad Ă€r den första i listan. Mixat i lite olika miljöer. Hade ganska dĂ„lig lyssning i min första studio för mĂ„nga Ă„r sedan. Litet rum dĂ€r basen förstĂ€rktes ganska mycket, sĂ„ kan det bli, hehe. Edit: Synd att soundcloud strular idag nĂ€r man Ă€ntligen postat en lĂ€nk đ Redigerat 5 oktober 2011 av Sonefors
Erik dP Postat 5 oktober 2011 Postat 5 oktober 2011 Edit: Synd att soundcloud strular idag nĂ€r man Ă€ntligen postat en lĂ€nk đ Det Ă€r jag som Ă€r inne och hackar sönder deras server för att mina Youtube-aktier ska gĂ„ upp.
Sonefors Postat 5 oktober 2011 TrĂ„dstartare Postat 5 oktober 2011 Det Ă€r jag som Ă€r inne och hackar sönder deras server för att mina Youtube-aktier ska gĂ„ upp. Hehe!!! đ
Sonefors Postat 5 oktober 2011 TrĂ„dstartare Postat 5 oktober 2011 Nu fungerar soundcloud igen... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.