Jump to content
Annons

Min soundcloud...


Sonefors

Recommended Posts

Hej på Er,

Då jag har raderat alla mina gamla låtar här på studio så tänkte jag dela med mig av dessa låtar på annat sätt. För den som är intresserad då såklart 🙂

Låtarna är mina äldre låtar från 2005-2008 och är mest sånt som jag inte kommer att göra något speciellt med. Så istället för att dom ligger på datorn & skräpar så delar jag med mig lite istället.

Hoppas ni hittar något ni gillar 🙂

http://soundcloud.com/fredriksonefors/

EDIT: http://status.soundcloud.com/

EDIT2: Nu fungerar soundcloud igen 🙂

Mvh

Fredrik

Redigerat av Sonefors
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför Soundcoud, och inte Youtube istället?

Youtube verkar vara enda stället som funkar på alla enheter (i alla fall mina):

-Hemmets PC,

-på jobbet (PC, men Myspace funkar ej),

-IpodTouch 2G,

-Android (Xperia).

Dessutom kan man bygga nåt som ser ut som en ganska snygg hemsida. Det kanske går med Soundcloud oxå, men Soundcloud funkar inte på mina mobila enheter.

Myspace är trögt och funkar inte på mobiler (flash-krav tydligen). Dessutom verkar alla spamma alla. (Här spammar bara jag dig.)

Jag har dock inte lyssnat än på din sida då jag är på jobbet. Vad är det för musikstil?

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför Soundcoud, och inte Youtube istället?

Youtube verkar vara enda stället som funkar på alla enheter (i alla fall mina):

-Hemmets PC,

-på jobbet (PC, men Myspace funkar ej),

-IpodTouch 2G,

-Android (Xperia).

Dessutom kan man bygga nåt som ser ut som en ganska snygg hemsida. Det kanske går med Soundcloud oxå, men Soundcloud funkar inte på mina mobila enheter.

Myspace är trögt och funkar inte på mobiler (flash-krav tydligen). Dessutom verkar alla spamma alla. (Här spammar bara jag dig.)

Jag har dock inte lyssnat än på din sida då jag är på jobbet. Vad är det för musikstil?

Soundcloud är standard inom framför allt elektronisk musik, men används även flitigt av folk inom andra genres också. Sen att du verkar jobba för youtube och nämner det i var och varannan tråd är ju en annan sak. Respektera Sonefors val av sajt och starta en egen tråd om du vill diskutera sajter är mitt tips.

Det ironiska med att soundcloud ifrågasätts är att soundcloud var nere igår och lider lite än av det. Ska lyssna när det går snabbare att ladda än hur det är just nu. Alltid kul att höra hur någon som numera lever på sitt låtskrivande (för visst gör du det?) lät några år tidigare.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, ja, varför soundcloud. Har ingen aning. Trodde det var allmänt använt? Själv tycker jag soundcloud är jätte bra.

Hoppas du får det att fungera iallafall.

Musikstil: Lite blandat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ironiska med att soundcloud ifrågasätts är att soundcloud var nere igår och lider lite än av det. Ska lyssna när det går snabbare att ladda än hur det är just nu. Alltid kul att höra hur någon som numera lever på sitt låtskrivande (för visst gör du det?) lät några år tidigare.

Ja, precis. Jag märkte det också. Facebook hade visst också lite problem. Så kan det bli ibland.

Jag lever inte på det fullt ut ännu. Har ett "vanligt" jobb också. Dock så tjänar jag pengar på mina produktioner/låtar, men inte tillräckligt. Men snart så 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du samlat ihop allt, Sonefors! 🙂

Ska lyssna när jag kommer hem

Vänligen,

CHAE

Glädjer mig att höra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra grej. Tycker själv att SoundCloud är det bästa som finns och försöker ständigt skicka musiker jag känner att lägga upp musik där. Enkelt gränssnitt och musiken i fokus, precis som det borde vara...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra grej. Tycker själv att SoundCloud är det bästa som finns och försöker ständigt skicka musiker jag känner att lägga upp musik där. Enkelt gränssnitt och musiken i fokus, precis som det borde vara...

Tack Lundberg! Precis. Musiken är i fokus.

Fantastiskt bra Fredrik! Bra skrivet och mycket välproducerat. Detta borde ju vara redan utgivet material!

Snyggt jobbat!

/ Björn

Tack Björn! Roligt att du gillar det 🙂 Den enda låten som har en uppdaterad prodd är Don't give up on us (demo). Den hoppas jag att någon gör i framtiden. Har dock inte hittat en passande artist ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundcloud är standard inom framför allt elektronisk musik, men används även flitigt av folk inom andra genres också. Sen att du verkar jobba för youtube och nämner det i var och varannan tråd är ju en annan sak. Respektera Sonefors val av sajt och starta en egen tråd om du vill diskutera sajter är mitt tips.

Det ironiska med att soundcloud ifrågasätts är att soundcloud var nere igår och lider lite än av det. Ska lyssna när det går snabbare att ladda än hur det är just nu. Alltid kul att höra hur någon som numera lever på sitt låtskrivande (för visst gör du det?) lät några år tidigare.

Nix, jag jobbar inte för Youtube. (EDIT: Jag är dessutom rätt ny som användare av Youtube.)

Min fråga var inte ngn kritik till valet av Soundcloud annat än att flera musiktjänster jag testat inte funkar överallt. Ändå verkar det populärt vilket kanske inte har en konstigare anledning än att jag inte får det att funka. (Kul att du läser mina trådar dock. Kan dock inte minnas att jag "promotat" Youtube annat än när jag lagt upp en låt.)

Jag har (nästan helt) övergivit Myspace och Onesheet, men ej testat att skaffa ett konto på Soundcloud då jag inte kan lyssna på mobilen på andras musik. Men SC verkar populärt...varför?

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra och poppigt! Men lyssningen din? Var är den låga feta basen och varför så mycket runt 7 Khz. Bra välproducerade låtar i alla fall! 🙂

EDIT: 7Khz uppskattat med trötta öron ej mätt!..

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Bra och poppigt! Men lyssningen din? Var är den låga feta basen och varför så mycket runt 7 Khz. Bra välproducerade låtar i alla fall! 🙂

EDIT: 7Khz uppskattat med trötta öron ej mätt!..

Tack Hegobald! 🙂 Som jag skrev så är det gamla låtar. Från 2005 och fram till 2008. Den enda som är lite uppdaterad är den första i listan. Mixat i lite olika miljöer. Hade ganska dålig lyssning i min första studio för många år sedan. Litet rum där basen förstärktes ganska mycket, så kan det bli, hehe.

Edit: Synd att soundcloud strular idag när man äntligen postat en länk 😏

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...