Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Facebook är uppenbarligen ett måste för att skaffa Spotify numera.

http://www.idg.se/2.1085/1.406248/spotify-infor-facebook-krav

Och vem vill ha Spotify? Inte jag i alla fall.

Sannolikheten att jag skaffar Facebook, Twitter, en blogg eller egen webbsida är också lika med noll.

Vad ska man ha skiten till?

Trams!

Om jag av en händelse vill någon något så tar jag fram min fjäderpenna, doppar den i bläckhornet och skriver några rader på mitt pergamentpapper och postar ett vanligt brev. Svårare är det inte.

• Gilla 1
Annons
Postat (redigerat)

Har flera maktkritiska människor som fått deras facebook avstängda. Facebook jobbar redan för att mörda.

Men jag tror övervakning bara är en fluga................ med tusen håriga armar.

Redigerat av Martin
Postat

Och vem vill ha Spotify? Inte jag i alla fall.

Sannolikheten att jag skaffar Facebook, Twitter, en blogg eller egen webbsida är också lika med noll.

Vad ska man ha skiten till?

Trams!

Om jag av en händelse vill någon något så tar jag fram min fjäderpenna, doppar den i bläckhornet och skriver några rader på mitt pergamentpapper och postar ett vanligt brev. Svårare är det inte.

Om du har ett uns av intresse att ev. skaffa folk som kan tänkas gilla eller köpa din musik, eller komma på konserter, så är det bara bakåtsträvande och blåögt att INTE utnyttja något av ovanstående alternativ.

Som du säkert vet, så är ens roll i musikvärlden så otroligt beroende av kontakter, kontakters kontakter osv. Att då bara aktivt undvika dom möjligheter som finns med med dom som du räknade upp, är faktiskt en aningens, för att använda ditt uttryck, tramsigt.

För min del, som jobbar enbart med musik i olika former, har det givit en hel del jobb via tex. FB.

Syns man inte finns man inte. Det spelar ingen roll hur bra prylar du gör, om du bara sitter hemma och väntar på att någon ska ringa, eller lyssna på din cd, som du skickat till skivbolagens soptunn... jag menar, demolåda.

Med det sagt, så handlar det ju faktiskt inte om att "välja sida".

Läs gärna denna intervju.

Sammanfattar det ganska bra, tycker jag iaf.

Postat

Tycker snarare att det är tragiskt med folk som överreagerar och ständigt tror att "1984" lurar runt hörnet. 😏

+1

Postat

Rent mjöl i påsen-argumentet är inget argument, om man inte inser det har man knappast lämnat geggamojjestadiet och förtjänar inte att tas på större allvar i en debatt än vilken fyraåring som helst.

men du förtjänar att tas på allvar för att du påstår att du vet vad du pratar om utan att komma med ett enda sakligt argument?

knappast

Postat

Korrekt fråga.

___ ___ ___

Lite tillskruvat, kanske. Men värt att fundera över.

ingen egentlig källa alltså mer än "det kan man ju själv förstå att så borde vara"

jaja

det är FB-användarnas huvudvärk...

Postat (redigerat)

Vad nöjd jag blir när jag äntligen lyckas starta en tråd med lite hets i! 🙂

Min reflektion var egentligen bara: "Vilken märklig affärsmodell. Hur f-n tänker dom nu?" Vilket jag fortfarande undrar.

När det gäller övrig samhällskritik så undrar jag hur många som egentligen besökt oceanien, lyssnat till dubbeltänk och nyspråk. Det är ju inte direkt svårt att hitta likheter. Om man inte helt har missat utvecklingen i Storbritannien eller innehållet i Patriot Act förstås. Eller om man kanske inte ens känner till loppsi, hadopi eller acta.

Men om man gör det, så tycker jag att man absolut med ganska bestämd stämma kan säga: "Hörni! Det kan ju vara så att det finns varg i skogen. Så se till att hålla ögonen öppna och det skulle ju inte skada heller om fåren gick en bit ut från skogsbrynet."

Något annat finner jag lite väl naivt.

Men förutom den konstiga affärsmodellen så är det väl bara irriterande att mina kontokortsuppgifter (och allt som kommer med det) helt plötsligt skall delas med min facebook-profil.

Verkar bara märkligt att det är tvingande (även om det inte gäller mig just nu).

Jag hade samma irritationsmoment när jag skulle ringa med min iPhone (jag skulle ju bara börja ringa för fasen). Även om jag tog en väg runt det också. Men det ska väl inte behövas.

För den som vet användarnamnet på spotify är den enkelt att lägga till i vänlistan ändå.

Bara skriv spotify:user:användarnamn i sökfältet.

edit:stava

Redigerat av cborg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.