Jump to content
Annons

Problem med micken hjälp

Recommended Posts

fredrik89a (oregistrerad)
Postat

Hej!

Det är så att jag har införskaffat mig en begagnad supreme cu-1 mick med m-audio ljudkort.

När jag hadde kommit hem med produkterna så fungerade det klockrent men idag när jag skulle spela in en låt så fungerade inte micken.

När man sjöng så kom det ingen röst varken på inspelningen eller i lurarna utan det vart bara brus och knaster så nu undrar jag vad som kan ha hänt, är micken trasig eller är det ljudkortet kanske?

Gitarren spelades i alla fall in via sin port på ljudkortet så nu undrar jag vad felet är.

Skulle vara väldigt trevligt om jag skulle kunna få svar ifrån er ang detta problemet och jag är väldigt tacksam för alla svar jag kan få =)

Annons
Postat

Vilket ljudkort? Tillverkaren M-Audio säger inte mycket.

Är fantommatning aktiverat på mikingången?

Postat
brus och knaster
Lägg gärna upp en ljudfil med exempel, men spontant känns det som trasig mikrofon.
Postat

Svårt att säga utan att kunna testa med andra prylar också för att verifiera vilka delar som är ok.

Det kan vara fel i micken, men också i mikrofoningången på ljudkortet - eller så kan det vara mikrofonkabeln som har gått sönder...

Har du möjlighet att testa med en annan mick och en annan kabel? Har du möjlighet att testa din mick och kabel hos någon annan?

fredrik89a (oregistrerad)
Postat

Skulle man kunna gå till t.ex. musikbörsen eller jam och kolla om micken fungerar där för jag har bara en mick tyvärr =/

Postat
Skulle man kunna gå till t.ex. musikbörsen
Ja, varför inte? Supreme är 4Sounds budgetmärke så de borde väl kunna hjälpa dig tycker jag. (För att förtydliga, Musikbörsen heter numera 4Sound)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.