Jump to content
Annons

45% rabatt på pdf:er i nya butiken


Björn Olsberg

Recommended Posts

Hej forumvänner,

Ikväll tar forumet ett steg till framåt, då vi öppnar en butik. Tankarna och visionerna om butiken är många! Från och med idag kan man köpa pdf:er av tidningen Studio och våra specialnummer, men vi har valt att börja lite försiktigt, mest för att se att allt fungerar bra - och valde pdf:er för att samtidigt göra det enkelt för de som har missat någon utgåva. Men mer är på gång.

Butiken är enkel och självförklarande, bortsett från detaljen att alla priser anges i svenska kronor, exklusive moms! Momsen ligger för pdf-tidningar på 25 procent. En tidning som i butiken kostar 39.20 kronor, kostar alltså just nu 49 kronor inklusive moms. Det är 45 procent billigare än ordinarie lösnummerpris!

För att kunna handla så används Visa/Mastercard, eller direktbetalningar via de största bankerna. Direktbetalning via Nordea går inte i skrivande stund, men det beräknas fungera inom kort.

Butiken hittar du under fliken "Butik". Och alla dina köp visas under ditt namn uppe till höger > Kundavdelning > Köp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej, vi har funderat mycket på hur det det kan fungera med betalningar, och det är inte helt enkelt med styckbetalningar av artiklar - inte minst som det måste till en transaktion vid varje tillfälle när någon vill läsa en artikel.

Det har gjort försök på detta tidigare i förlagets historia, och det föll inte väl ut då. Det går alltid att göra annorlunda och bättre, men jag är inne på linjen att erbjuda mycket och bra material för en bra penning här på sajten.

Intressant ämne, ändå. Jag startar ett nytt ämne och frågar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Butiken fungerar inte,

Försökte köpa 2 nr och betala med Visa. När man då trycker på bekräfta kommer detta upp:

forum.studio.se Driver Error

There appears to be an error with the database.

If you are seeing this page, it means there was a problem communicating with our database. Sometimes this error is temporary and will go away when you refresh the page. Sometimes the error will need to be fixed by an administrator before the site will become accessible again.

You can try to refresh the page by clicking here

Klickar jag sedan på refresh så dyker detta upp:

Ett fel inträffade

Ledsen, ett fel inträffade. Om du är osäker på hur du använder en funktion, eller inte vet varför du fick detta meddelande, försök leta svar i hjälpfilerna, eller meddela en administratör.

[#30X110] Ogiltig betalningsmetod

Redigerat av Mossman
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

När du är vid kassan och väljer en betalningsmetod (VISA) så byts den blåa knappen ut mot en knapp där det står DIBS på. Det är den knappen du ska klicka på.

Jag tar detta som en bra indikation på att knappen inte är så tydlig 😉 Ska åtgärdas imorgon! Mvh,

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej, har betalt via visa, fått bekräftelse via mail (Din betalning har tagits emot och ditt köp är nu aktivt.)

hur/var laddar jag ner pdf:n?

kan i 'kundavdelningen' se att mitt köp står som 'väntande faktura' + en blå knapp som vill att jag betalar. vilket jag just gjort & fått bekräftelse på.

'Din betalning har tagits emot och ditt köp är nu aktivt.'

hilsen, kalle

Redigerat av loveless
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kalle,

Är det du som har fått en nedladdningslänk till Reason men inte till Logic? Håller på att titta på det.

Efter köp så kommer man direkt till den sida där nedladdningarna görs. Vill man gå dit i efterhand så görs det under ditt namn uppe till höger > Kundavdelning > Dina köp.

Mvh,

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har precis betalt för 2st. pdf-filer. Har kollat på Swedbank och betalningen är registrerad. Trots detta så står det "Inväntar betalning". Trycker jag på knappen "Betala nu" så kommer följande meddelande upp "Transaction(156) is already in system" Har kollat och det finns inga filer att ladda ner. Tycker det är riktigt dåligt att man betalar 98kr för att sedan blir blåst. Kommer definitivt inte använda denna tjänst igen 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket seriöst intryck Studio gör när det nu gått 3 dagar utan att man hört ett ljud från supporten angående mitt köp. Inte heller här på forumet verkar de ha lust eller tid att svara "ta hand som sina kunder". Har kollat mitt konto ännu en gång och pengarna är dragna och har inte kommit tillbaka till mitt konto. Vilken tur att jag inte fått tummarna loss för att prenumerera på tidningen,, vilket inte heller kommer att ske efter denna professionella kundhantering.

Mycket besviken... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...