DannyDisorder Postat 20 augusti 2011 Postat 20 augusti 2011 (redigerat) Tja, Jag sitter på ett Behringer Xenyx 2222FX-mixerbord, spelar dock in endast sång med det. Bör jag använda in EQ'n på mixerbordet eller låta den vara och köra EQ i mitt musikprogram? Eller både och? MVH Redigerat 20 augusti 2011 av DannyDisorder
Skallben Postat 20 augusti 2011 Postat 20 augusti 2011 Eq i mixen skulle jag säga med andra ord i datorn, kanske ett lågpassfilter möjligen vid inspelning om det finns på mixern.
desvaenger Postat 20 augusti 2011 Postat 20 augusti 2011 Jag tycker du ska göra allt i mixen. Involvera så lite elektronik som möjligt på ditt behringerbord då du med garanti kan göra alla de grejerna mycket bättre i din DAW. Har du inget puffskydd, eller om puffskyddet inte räcker, kan du väl aktivera högpasfiltret på bordet för att inte riskera att spräcka nollan och sabba en tagning. D.v.s. i nödfall. MVH
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.