Jump to content
Annons

Mygga till kamera


DuEJag

Recommended Posts

Hej, jag letar efter en mygga med 3,5 mm kontakt som jag kan plugga in i min kamera. Jag har en mikrofon från ett par år tillbaka som använts till dator, men den har ett jobbigt bakgrundsbrus som jag inte vill ha när jag spelar in. Så jag letar efter en bra och billig mygga, och det kvittar om den är med tråd eller trådlös, bara den är billig. Har sett ett par på internet som jag överväger bland annat Audio Technica ATR3350 men jag hittar inte så många ställen att köpa den från. Om ni undrar vad jag menar med "billig" så är väl ATR3350 en "billig" mikrofon, så runt det priset.

Har ni några erfarenheter av billiga myggor? Vilka man ska undvika och vilka som är bra? Uppskattar alla tips inför mitt framtida köp!

Mvh DuEJag

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Ska du ha en sådan typ av mikrofon till din videokamera bör ju den micken du föreslog funka utmärkt. Audio Technica är bra grejer för sådant.

För de pengar den myggan kostar får du inget trådlöst system, och om du gör det lär du inte bli nöjd med resultatet.

AT har ju säkert några ännu bättre mikrofoner med lägre egenbrus för några hundralappar till. Läs tester på nätet.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...