Jump to content
Annons

Behringer C1


knop3se

Recommended Posts

Annons
Ser dyr ut.

451,- inte så dyrt...

Men personligen gillar jag inte Behringers prylar. Har dock aldrig testat någon mikrofon, men deras mixerbord gillar jag inte. De har en förmåga att läcka mellan kanalerna.

Som en lågbudgetmikrofon duger den nog alldeles utmärkt...

The Mr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser dyr ut.

451,- inte så dyrt...

Men personligen gillar jag inte Behringers prylar. Har dock aldrig testat någon mikrofon, men deras mixerbord gillar jag inte. De har en förmåga att läcka mellan kanalerna.

Som en lågbudgetmikrofon duger den nog alldeles utmärkt...

The Mr...

Att de läcker mellan kanalerna är verkligen inget jag märkt av, och jag har två Behringermixrar.. Låter snarare som en myt än verklighet :rolleyes:

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Använde ett mixerbord av den här typen i 3 år, funkade för mig. Men den läckte mellan kanalerna!!!

Okay, jag har inte provat något sådant stort mixerbord, men de mindre varianterna har jag inga problem med iaf :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket då? Mixern...?

Jag hade en MX8000 i några år och var mycket nöjd med den. Den lät bättre och brusade mindre än den gamla (säkert 15 år gamla) Soundcraft 400B som jag hade tidigare. En kompis fick ta över Soundcraften för en symbolisk summa och lämnade in den för en fullständig genomgång - men den lät ändå fortfarande inte lika bra som MX8000. Denna Behringermixer var också anledningen till att jag köpte min DDX3216. Hade jag inte varit nöjd med den tidigare mixern från dem, så hade jag ju knappast övervägt deras digitalmixer.

Visst läckte det en del mellan kanalerna, men inte alarmerande mycket - inte på det tidiga exemplaret jag hade i alla fall... Om produktionen blev sämre i senare serier, vet jag inte säkert - men eftersom jag har hört blandade omdömen om MX8000, så är det ganska troligt att det blev förändring i kvalitet när en annan, billigare fabrik fick uppdraget att producera mixrar åt Behringer...

Angående micen, så har jag inte mycket att säga, annat än att den troligen låter väldigt likt (läs: identiskt med) någon modell från något av de andra "märkena" från de kinesiska fabriker som anlitas för produktionen. Får se om det är möjligt att låna en sådan någon gång och göra lite testinspelningar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående micen, så har jag inte mycket att säga, annat än att den troligen låter väldigt likt (läs: identiskt med) någon modell från något av de andra "märkena" från de kinesiska fabriker som anlitas för produktionen. Får se om det är möjligt att låna en sådan någon gång och göra lite testinspelningar...

Snälla testa den snarast möjligt! Det är nog många fattiga hemmapulare med funderingar på att köpa en "ok mik" för sånginspelning som skulle vara intresserade av en bedömning på denna billiga mikrofon! (jag är iallafall väldigt intresserad hehe)

Jag menar för runt en tusenlapp får man både mic och preamp:

Behringer C1

451:-

+

BEHRINGER TUBEULTRAGAIN MIC100

568:-

=

1019:-

(Musikbörsen 050215)

Oslagbart!?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog räkna med att det tar liiite längre tid än så. 🙂

Jag har frågat runt lite på andra håll också, så att jag kan få ihop flera micar samtidigt - och så ska jag samordna med Sven B med tanke på gitarren och både jag och Christina ska vara i hyggligt skick röstmässigt, så att inspelningarna verkligen blir jämförbara...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
Tompalainen (oregistrerad)

Har en Behringer c1 sedan ett halvår tillbaka och den är verkligen prisvärd! Jag har en enkel hemmastudio och till det fungerar den kalasbra! Så är du ute efter en billig och bra mic, slå till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit! 🙂

Detta måste vara årets avdammning. En nästan exakt 3 år gammal tråd som får nytt liv...

Kul att micen funkar bra för dig. 🙂 Får väl se om det går att lösa med testinspelningar någon gång. Jag har faktiskt glömt bort Behringer helt i jakten på nya att testa... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit! 😆

Detta måste vara årets avdammning. En nästan exakt 3 år gammal tråd som får nytt liv...

Kul att micen funkar bra för dig. 😉 Får väl se om det går att lösa med testinspelningar någon gång. Jag har faktiskt glömt bort Behringer helt i jakten på nya att testa... :rolleyes:

den som väntar på nåt gott 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Microlab (oregistrerad)
Ojojoj såg inte den var så gammal, haha 😄

Avdammad och inkluderad i ett grymt paket! Podcaststudio

C-1 mikrofon, Xenyx 802 mixer, FCA202 firewireljudkort, hörlur, mikrofonstativ och kablar inkluderat. Och program. Gör nästan inget om micken är sisådär ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj såg inte den var så gammal, haha 😛

Avdammad och inkluderad i ett grymt paket! Podcaststudio

C-1 mikrofon, Xenyx 802 mixer, FCA202 firewireljudkort, hörlur, mikrofonstativ och kablar inkluderat. Och program. Gör nästan inget om micken är sisådär ;-)

Det där är faktiskt riktigt prisvärt. Eller billigt kanske jag ska säöga 😛 (då jag inte testat någon av produkterna i fråga:P)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...