Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Ser dyr ut.

451,- inte sÄ dyrt...

Men personligen gillar jag inte Behringers prylar. Har dock aldrig testat nÄgon mikrofon, men deras mixerbord gillar jag inte. De har en förmÄga att lÀcka mellan kanalerna.

Som en lÄgbudgetmikrofon duger den nog alldeles utmÀrkt...

The Mr...

Postat
Ser dyr ut.

451,- inte sÄ dyrt...

Men personligen gillar jag inte Behringers prylar. Har dock aldrig testat nÄgon mikrofon, men deras mixerbord gillar jag inte. De har en förmÄga att lÀcka mellan kanalerna.

Som en lÄgbudgetmikrofon duger den nog alldeles utmÀrkt...

The Mr...

Att de lÀcker mellan kanalerna Àr verkligen inget jag mÀrkt av, och jag har tvÄ Behringermixrar.. LÄter snarare som en myt Àn verklighet :rolleyes:

/Daniel

Postat

Funderar förövrigt att ödsla 450 spÀnn pÄ att köpa en sÄn som alternativ mik :rolleyes:

/Daniel

Postat

AnvÀnde ett mixerbord av den hÀr typen i 3 Är, funkade för mig. Men den lÀckte mellan kanalerna!!!

mx8000.jpg

Postat
AnvÀnde ett mixerbord av den hÀr typen i 3 Är, funkade för mig. Men den lÀckte mellan kanalerna!!!

Okay, jag har inte provat nÄgot sÄdant stort mixerbord, men de mindre varianterna har jag inga problem med iaf :rolleyes:

Postat

Vilket dÄ? Mixern...?

Jag hade en MX8000 i nÄgra Är och var mycket nöjd med den. Den lÀt bÀttre och brusade mindre Àn den gamla (sÀkert 15 Är gamla) Soundcraft 400B som jag hade tidigare. En kompis fick ta över Soundcraften för en symbolisk summa och lÀmnade in den för en fullstÀndig genomgÄng - men den lÀt ÀndÄ fortfarande inte lika bra som MX8000. Denna Behringermixer var ocksÄ anledningen till att jag köpte min DDX3216. Hade jag inte varit nöjd med den tidigare mixern frÄn dem, sÄ hade jag ju knappast övervÀgt deras digitalmixer.

Visst lÀckte det en del mellan kanalerna, men inte alarmerande mycket - inte pÄ det tidiga exemplaret jag hade i alla fall... Om produktionen blev sÀmre i senare serier, vet jag inte sÀkert - men eftersom jag har hört blandade omdömen om MX8000, sÄ Àr det ganska troligt att det blev förÀndring i kvalitet nÀr en annan, billigare fabrik fick uppdraget att producera mixrar Ät Behringer...

AngÄende micen, sÄ har jag inte mycket att sÀga, annat Àn att den troligen lÄter vÀldigt likt (lÀs: identiskt med) nÄgon modell frÄn nÄgot av de andra "mÀrkena" frÄn de kinesiska fabriker som anlitas för produktionen. FÄr se om det Àr möjligt att lÄna en sÄdan nÄgon gÄng och göra lite testinspelningar...

Postat
AngÄende micen, sÄ har jag inte mycket att sÀga, annat Àn att den troligen lÄter vÀldigt likt (lÀs: identiskt med) nÄgon modell frÄn nÄgot av de andra "mÀrkena" frÄn de kinesiska fabriker som anlitas för produktionen. FÄr se om det Àr möjligt att lÄna en sÄdan nÄgon gÄng och göra lite testinspelningar...

SnÀlla testa den snarast möjligt! Det Àr nog mÄnga fattiga hemmapulare med funderingar pÄ att köpa en "ok mik" för sÄnginspelning som skulle vara intresserade av en bedömning pÄ denna billiga mikrofon! (jag Àr iallafall vÀldigt intresserad hehe)

Jag menar för runt en tusenlapp fÄr man bÄde mic och preamp:

Behringer C1

451:-

+

BEHRINGER TUBEULTRAGAIN MIC100

568:-

=

1019:-

(Musikbörsen 050215)

Oslagbart!?!

Postat
Det Ă€r nog oslagbart prismĂ€ssigt i alla fall... 🙂

Japp! SÄ gÄ och hÀmta micen nu och lÀgg up resultatet av testet ikvÀll!

tack pÄ förhand!

:-)

hihi

Postat

Du fĂ„r nog rĂ€kna med att det tar liiite lĂ€ngre tid Ă€n sĂ„. 🙂

Jag har frÄgat runt lite pÄ andra hÄll ocksÄ, sÄ att jag kan fÄ ihop flera micar samtidigt - och sÄ ska jag samordna med Sven B med tanke pÄ gitarren och bÄde jag och Christina ska vara i hyggligt skick röstmÀssigt, sÄ att inspelningarna verkligen blir jÀmförbara...

• 2 Ă„r senare...
Tompalainen (oregistrerad)
Postat

Har en Behringer c1 sedan ett halvÄr tillbaka och den Àr verkligen prisvÀrd! Jag har en enkel hemmastudio och till det fungerar den kalasbra! SÄ Àr du ute efter en billig och bra mic, slÄ till.

Postat

Shit! 🙂

Detta mÄste vara Ärets avdammning. En nÀstan exakt 3 Är gammal trÄd som fÄr nytt liv...

Kul att micen funkar bra för dig. 🙂 FĂ„r vĂ€l se om det gĂ„r att lösa med testinspelningar nĂ„gon gĂ„ng. Jag har faktiskt glömt bort Behringer helt i jakten pĂ„ nya att testa... 🙂

Tompalainen (oregistrerad)
Postat

Ojojoj sÄg inte den var sÄ gammal, haha :rolleyes:

Postat
Shit! 😆

Detta mÄste vara Ärets avdammning. En nÀstan exakt 3 Är gammal trÄd som fÄr nytt liv...

Kul att micen funkar bra för dig. 😉 FĂ„r vĂ€l se om det gĂ„r att lösa med testinspelningar nĂ„gon gĂ„ng. Jag har faktiskt glömt bort Behringer helt i jakten pĂ„ nya att testa... :rolleyes:

den som vĂ€ntar pĂ„ nĂ„t gott 😏

• 3 veckor senare...
Microlab (oregistrerad)
Postat
Ojojoj sĂ„g inte den var sĂ„ gammal, haha 😄

Avdammad och inkluderad i ett grymt paket! Podcaststudio

C-1 mikrofon, Xenyx 802 mixer, FCA202 firewireljudkort, hörlur, mikrofonstativ och kablar inkluderat. Och program. Gör nÀstan inget om micken Àr sisÄdÀr ;-)

Postat
Ojojoj sĂ„g inte den var sĂ„ gammal, haha 😛

Avdammad och inkluderad i ett grymt paket! Podcaststudio

C-1 mikrofon, Xenyx 802 mixer, FCA202 firewireljudkort, hörlur, mikrofonstativ och kablar inkluderat. Och program. Gör nÀstan inget om micken Àr sisÄdÀr ;-)

Det dĂ€r Ă€r faktiskt riktigt prisvĂ€rt. Eller billigt kanske jag ska sÀöga 😛 (dĂ„ jag inte testat nĂ„gon av produkterna i frĂ„ga:P)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.