Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Alltså, finns det nån möjlighet att man får varje kanal i stepsequensern (t.ex. kick, clap, hat snare etc) att automatiskt lägga sig på separata tracks i playlisten, samt även i mixern.

En funktion som jag saknar om det inte går, har för mig att jag lyckades göra det med fl studio 9. Men nu måste jag välja "split by chanel" varje gång. Jag vill ha så att den automtiskt "assignar" varje kanal till playlisten och mixern skulle vara mkt smidigare och snabbare.

Var det nån som förstod vad jag menade nu? 🙂

Tack på förhand

Redigerat av SweTiger
Annons
Postat

Kan inte alls FL Studio, så det är möjligt att jag är helt ute och cyklar, men finns det inget alternativ för att spara som mall ("save as template", eller liknande), så att du bara behöver göra det en gång? Då har du ju alla inställningar färdiga till nästa gång (om det fungerar att göra så).

Postat (redigerat)

Kan inte alls FL Studio, så det är möjligt att jag är helt ute och cyklar, men finns det inget alternativ för att spara som mall ("save as template", eller liknande), så att du bara behöver göra det en gång? Då har du ju alla inställningar färdiga till nästa gång (om det fungerar att göra så).

Det går att spara template ja, men det är inte riktigt det jag frågar efter. Utan jag vill att varje kanal, samt varje ny kanal man skapar i ett pattern automatiskt ska kopplas till ett track i playlisten automatiskt utan att man behöver välja t.ex. "split by chanel". Men FL kanske inte har denna funktion?

Borde vara fler som vill ha den funktionen isf, för enkelheten och snabbheten.

Redigerat av SweTiger
Postat

Lite dåligt med svar här...

Är det verkligen ingen FL-användare som förstår vad jag menar eller känt behov av samma sak?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.